بهره‌برداری از نخستین ردیف پالایشگاه فاز ۱۴؛ زمستان امسال

وزیر نفت از بهره‌برداری نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در زمستان امسال خبر داد و گفت: ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور از پارس جنوبی تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار از منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، جواد اوجی جمعه، ۱۲ شهریورماه در بازدید از طرح‌های گازی و پتروشیمی در عسلویه در محل پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: خدا را شاکرم که توفیق داد تا نخستین سفر کاری‌ام را در بازدید از منطقه عسلویه داشته باشم، در این سفر از مجموعه پالایشگاه‌های گازی، مجتمع‌های پتروشیمی و سکوهای بهره‌برداری پارس جنوبی بازدید کردم.

وی تأمین سوخت زمستانی را از مهم‌ترین دغدغه‌های وزارت نفت در حال حاضر دانست و افزود: بیش از ۷۰۰ میلیون مترمکعب یا به عبارتی ۷۰ درصد گاز مصرفی کشور از استان بوشهر و مجموعه پالایشگاه‌های فازهای پارس جنوبی تأمین می‌شود.

وزیر نفت به نشست دیشب با مدیران صنعت نفت در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اشاره و با مثبت ارزیابی کردن این نشست اظهار کرد: در این نشست آخرین وضع تعمیرات اساسی انجام‌شده، پروژه‌های در حال اجرا و چالش‌های پیش روی بهره‌برداری از میدان گازی پارس جنوبی مطرح و بررسی شد.

اوجی ابراز امیدواری کرد با تصمیم‌های اتخاذشده در سال جاری حداکثر بهره‌برداری و برداشت گاز از میدان مشترک پارس جنوبی محقق شود.

وی از پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی به‌عنوان آخرین پالایشگاه که پرونده آن بسته می‌شود یاد کرد و افزود: دوستان قول دادند نخستین ردیف شیرین‌سازی پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی زمستان امسال به بهره‌برداری برسد و به کمک شبکه گازی کشور بیاید.

وزیر نفت با قدردانی از تلاش دست‌اندرکاران توسعه این فاز، استاندار و نمایندگان مجلس اظهار کرد: دولت سیزدهم دولت مردمی است و تمام دغدغه آن رفع مشکل حقوقی و معیشتی است.

وی در مورد اشتغال نیروهای بومی در منطقه هم گفت: الحمدالله گزارش‌های خوبی در این زمینه ارائه و کارهای خوبی انجام شده و تلاش این است توانمندی نیروهای بومی افزایش یابد.

وزیر نفت عصر پنجشنبه در نخستین سفر عملیاتی خود، وارد عسلویه شد و پس از حاضر شدن بر مزار شهدای گمنام عسلویه، بررسی طرح‌های گازی و پتروشیمی مستقر در عسلویه را در نشستی با حضور مدیران مربوطه در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دستور کار قرار داد. اوجی امروز از طرح‌های پارس جنوبی و پتروشیمی بازدید کرد و ساعاتی دیگر عسلویه را به مقصد تهران ترک می‌کند.