مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفت ایران گفت: با حمایت وزارت نفت از تولیدات بومی شرکت لوله گستر اسفراین، کشور از واردات برخی لوله‌ها و تجهیزات نفت و گاز بی نیاز شده است.

به گزارش خبرنگار، احمد قلعه بانی، مشاور مدیر عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و مدیرعامل اسبق شرکت ملی نفت، با بیان این‌که شرکت لوله گستر اسفراین با حمایت‌های موثر وزارت نفت به تنها تولید کننده بومی لوله‌های خاص مصرفی در نفت و گاز تبدیل شده است، گفت: خوشبختانه این شرکت با سفارش‌هایی که از طرف شرکت ملی نفت ایران انجام می‌شود با افزایش ۱۰۰ درصدی تولید لوله‌های نفت و گاز مواجه شده و نیاز وزارت نفت را در این حجم از سفارش برطرف کرده است.

وی افزود: شرکت لوله گستر اسفراین در سال‌های ۹۱ و ۹۲ زیان‌ده بود که با حمایت وزارت نفت از تجهیزات ساخت داخل، میزان تولید خود را در سال ۹۵ به ۲۵ هزار تن رساند.

قلعه بانی تصریح کرد: در صورتی که سرمایه لازم برای تولید در داخل کشور مهیا باشد به راحتی می‌توانیم نیازمندی‌های خود را در حوزه صنعت نفت و گاز تامین کنیم.

وی همچنین عنوان کرد: طی سه سال گذشته به میزان ۱۰ سال قبل ، سفارش ساخت لوله به این مجموعه داده شده که در این زمینه از مسئولان وزارت نفت به ویژه اقای مهندس زنگنه تشکر می‌کنیم.