همزمان با هفته دولت بیش از ۲۳ هزار خانوار روستایی و شهری استان‌های ایلام، کرمانشاه، و هرمزگان از نعمت گاز طبیعی برخوردار می شوند.

به گزارش خبرنگار، عباس شمس اللهی، مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام در این زمینه اظهار کرد: در هفته دولت مشعل گاز ۲۰ روستا در این استان روشن و بیش از ۱۷۰۰ خانوار در بخش روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی افزود: با بهره برداری از پروژه گازرسانی به روستاهای فوق، ضریب نفوذ برخورداری از گاز طبیعی در بخش روستایی به ۷۰ درصد خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام همچنین در ادامه از آغاز عملیات گازرسانی به ۲۴ روستا با بیش از ۱۹۷۰ خانوار در هفته دولت خبر داد.

بند«ق» و پروژه‌های گازرسانی

سیروس شهبازی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه هم با بیان این که در هفته دولت ۸۶۵۰ خانوار روستایی و شهری استان کرمانشاه از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد، تصریح کرد: همچنین بهره برداری از ۲ پروژه گازرسانی به شهر حمیل و باینگان و نیز ۱۵۰ روستای استان در برنامه قرار دارد.

به گفته وی، عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۵ روستا نیز در هفته دولت آغاز خواهد شد.

شهبازی افزود: میزان اعتبار این پروژه‌های گازرسانی مجموعا ۶۰۹ میلیارد ریال است که عمدتاً از محل منابع بند «ق» تبصره ۲ قانون بودجه تامین شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گازرسانی به همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان و شهرهای باقیمانده استان در دو سال آینده را از برنامه‌های اصلی این شرکت عنوان کرد و گفت: روند اجرای این برنامه رضایت بخش و مطلوب است.

گازرسانی به ۱۴ هزار هرمزگانی

پارسا پروین، مدیرعامل شرکت گاز استان هرمزگان، با بیان این که هفته دولت فرصت مناسبی برای ارایه دستاوردها و اقدامات مهم و ماندگار دولت به مردم است، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت ۱۴ هزار خانوار در استان هرمزگان از نعمت گاز طبیعی بهره مند خواهند شد.

وی با بیان این که همزمان با هفته دولت چهار پروژه گازرسانی با اعتبار قریب به ۴۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری خواهد رسید، ادامه داد: همچنین یک پروژه گازرسانی با اعتبار ۸۷ میلیارد ریال در شهرها و جزایر استان با حضور مسئولان و مقامات ارشد استان کلنگ زنی خواهد شد.