رئیس‌جمهوری:
ایران با اقدام‌های وزارت نفت در عرصه جهانی جایگاه ممتازی پیدا می‌کند
ایران با اقدام‌های وزارت نفت در عرصه جهانی جایگاه ممتازی پیدا می‌کند

رئیس‌جمهوری با بیان اینکه امروز در بخش‌های مختلف وزارت نفت، روحیه جهادی حاکم است، گفت: اقدام‌هایی که وزارت نفت با حرکت جهادی و انقلابی در دستور کار خود قرار داده است، می‌تواند کشور را نه فقط در غرب آسیا، بلکه در عرصه جهانی در جایگاه ممتازی قرار دهد.

به گزارش خبرنگار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، سیدابراهیم رئیسی امروز (چهارشنبه، ۲۰ بهمن‌ماه) در آیین آغاز به‌کار طرح‌های گازرسانی و پتروشیمی ضمن تبریک ایام دهه فجر و ماه رجب، گفت: در طرح‌های گازرسانی امروز ۱۶۹ روستا در استان خراسان جنوبی از نعمت گاز بهره‌مند شدند که بیشتر پروژه‌های مصوب در سفر استانی دولت سیزدهم به این استان در ابتدای کار دولت بود و این سرعت عمل در اجرای مصوبه‌های استانی نشان می‌دهد دولت به وعده‌های خود صادقانه و پرتلاش عمل می‌کند.

وی به ظرفیت طرح‌های صنعت نفت و پتروشیمی در ایجاد اشتغال، رونق تولید و رشد اقتصادی اشاره کرد و افزود: با تلفیق نگاه متخصصانه و متعهدانه، توسعه صنعت نفت در همه ابعاد با جدیت پیگیری خواهد شد.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور از ظرفیت‌های فراوانی برای توسعه برخوردار است، اظهار کرد: با شناسایی و ظرفیت‌های موجود در این عرصه‌ها، می‌توانیم جایگاه برتر و بالاتری در سطح منطقه‌ و جهان داشته باشیم.

رئیسی گفت: امروز پس از گذشت ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، اقدام‌ها و گام‌های بلندی برای پیشرفت کشور برداشته شده است و مصمم هستیم این روند را با سرعت بیشتری ادامه دهیم.

وی افزود: در حوزه انرژی اقدام‌های خوبی انجام شده، اما کشور در این زمینه ظرفیت‌های زیادی دارد که باید شناسایی و فعال شود تا تولید ارتقا و اشتغال افزایش یابد.

رئیس‌جمهوری با تأکید بر اینکه دولت مردمی توسعه و پیشرفت کشور را در پرتو عدالت‌محوری پیگیری می‌کند، تصریح کرد: توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار در دستور کار دولت قرار دارد و معتقدیم باید به این مناطق رسیدگی بیشتری شود تا مردم بتوانند با احساس عدالت و در رفاه زندگی کنند.

رئیسی با تاکید بر اینکه افتتاح این طرح‌ها بر همین مبنای عدالت‌محوری و امیدآفرینی انجام شده، اظهار کرد: اقدام‌هایی که وزارت نفت با حرکت جهادی و انقلابی در دستور کار خود قرار داده است، می‌تواند کشور را در نه فقط در غرب آسیا، بلکه در عرصه جهانی در جایگاه ممتازی قرار دهد.

وی با بیان اینکه امروز در بخش‌های مختلف وزارت نفت، روحیه جهادی حاکم است، گفت: اینکه توطئه دشمنان در حمله سایبری به مراکز سوخت برای ایجاد بلوا در کشور در زمان کوتاهی، خنثی و شرایط به وضع عادی بازگشت به خاطر روحیه جهادی موجود در این وزارتخانه و همت والای همه دست‌اندرکاران این حوزه بود.

رئیس‌جمهوری افزود: افزایش اعتماد مردم به دولت سرمایه بزرگی است که به هیچ‌عنوان نباید به آن کم‌توجهی شود و باید با کار و خدمت‌رسانی مضاعف به مردم، اعتماد عمومی را هرچه بیشتر تقویت کنیم.

رئیسی تصریح کرد: امروز بزرگ‌ترین مؤلفه قدرت جمهوری اسلامی ایران، مردم متدین کشور هستند که باید روز به روز با کارآمدی نظام اسلامی، بر اعتماد عمومی بیفزاییم.