• مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: صنعت پتروشیمی ایران آماده همکاری با سرمایه گذاران خارجی برای توسعه این صنعت پیشرو است.
  • به گزارش شانا، علی محمد بساق زادهاظهار کرد: زمینه سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران برای سرمایه گذاران ایرانی و خارجی فراهم است و امید است در دوران پساتحریم شاهد ورود سرمایه های جدید ایرانی و خارجی باشیم تا ساخت طرحهای توسعه ای شتاب بگیرد.

    وی درباره مناطق مورد علاقه سرمایه گذاران خارجی گفت: در حاشیه دریا و مناطقی چون فاز ٢ عسلویه، پارسیان، جاسک، چابهار و قشم مناطق تعریف شده برای توسعه پتروشیمی هستند و سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این مناطق اعلام آمادگی کردند اما باید امکان سنجی کرده و به جمع بندی برسیم؛ مناطق نزدیک دریای عمان بیشتر مورد استقبال سرمایه گذاران خارجی است.

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی درباره انتظار شرکت ملی صنایع پتروشیمی از سرمایه گذاران خارجی برای هماهنگ شدن با برنامه های این شرکت، گفت: شرکتهای خارجی باید اطلاعات مناسب را برای هماهنگی، از شرکت ملی صنایع پتروشیمی بگیرند و آماده همکاری و تعامل با سرمایه گذاران هستیم.

    بساق زاده با تاکید بر این که یکی از شرکتهای بزرگ اروپاییی آمادگی دارد هشت میلیارد یورو برای ایجاد یک زنجیره پتروشیمی سرمایه گذاری کند، اظهار کرد: ظرفیت تولید پتروشیمی می تواند با پروژه های تعریف شده از ٦٠ میلیون تن به ١٢٠ میلیون تن برسد.

    مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: سرمایه گذاری و انتقال فناوری می تواند زمینه ساز همکاریهای مشترک با شرکتهای مختلف باشد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی آماده همکاری و تعامل با شرکتهای صاحب نام بین المللی است.

    به گزارش روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، وی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در ایران دارای زیرساختهای بسیار خوبی است و سرمایه گذاری در این صنعت سود آور بوده و می تواند ارزش افزوده مطلوبی به همراه داشته باشد.