در نشست ویژه وزیران اوپک
اوجی: اطمیمنان دارم شرایط کشورهای تحت تحریم لحاظ می‌شود
اوجی: اطمیمنان دارم شرایط کشورهای تحت تحریم لحاظ می‌شود

وزیر نفت در نشست ویژه اعضای اوپک گفت: اطمینان دارم کشورهای عضو در تصمیم‌ها و اقدام‌های خود، ملاحظات اعضایی را که در شرایط ناعادلانه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی از تولید و صادرات نفت خود بازمانده‌اند مدنظر قرار می‌دهند.

به گزارش خبرنگار، جواد اوجی عصر (۱۳ دی‌ماه) در نشست ویژه اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) برای انتخاب دبیرکل به‌صورت ویدیوکنفرانس، ضمن تبریک فرارسیدن سال نو میلادی به اعضای این سازمان، از خدمات ارزنده و شایان محمد سانوسی بارکیندو (دبیرکل کنونی اوپک) قدردانی کرد.

وی ضمن تبریک به هیثم الغیص برای انتخاب به‌عنوان دبیرکل تازه اوپک گفت: از طرف دولت و ملت ایران به دولت و ملت کویت و محمد عبدالطیف فارس، وزیر نفت این کشور تبریک عرض می‌کنم.

وزیر نفت افزود: امیدوارم انتخاب ایشان گامی بزرگ در پیشبرد اهداف اوپک و اعضای آن و راهبری منصفانه و آینده‌نگرانه دبیرخانه این سازمان باشد.

اوجی ضمن آرزوی موفیقت برای الغیص در مسئولیت جدید در دوران چالش‌برانگیز برای سوخت‌های فسیلی، تصریح کرد: اطمینان دارم موفقیت‌های اوپک در سال‌های اخیر با هدایت آقای بارکیندو و مدیریت خوب آقای الغیص ادامه داشته باشد.

وی در پایان گفت: اطمینان دارم کشورهای عضو اوپک در همه تصمیم‌ها و اقدام‌های خود ملاحظات آن دسته از کشورهای عضو را که در شرایط ناعادلانه تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی قرار گرفتند و از تولید و صادرات نفت خود در سال‌های گذشته محروم بودند مدنظر قرار می‌دهند.