افزایش بیش از ۵ درصدی انتقال گاز به نیروگاه‌های جنوب و جنوب شرق کشور
افزایش بیش از ۵ درصدی انتقال گاز به نیروگاه‌های جنوب و جنوب شرق کشور

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز، از افزایش ۵.۲۸ درصدی انتقال گاز به نیروگاه‌های تولید برق در جنوب و جنوب شرق کشور در نیمه نخست امسال که ۶ میلیارد و ۲۴۲ میلیون مترمکعب گاز طبیعی بود، خبر داد.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت انتقال گاز ایران، علیرضا عربلو در این باره گفت: با انتقال این مقدار گاز به نیروگاه‌های تولید برق در جنوب و جنوب شرق کشور در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ در مقایسه با ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۰، افزایش ۵.۲۸ درصدی را داشتیم که این افزایش حجم انتقال گاز مرهون تلاش کارکنان این منطقه در واحدهای ستادی و عملیاتی است.

وی با اشاره به انتقال گاز به ۱۶ نیروگاه تولید برق در استان‌های زیر پوشش این منطقه در سال ۱۴۰۰ بیان کرد: امسال با اضافه شدن سه نیروگاه تولید برق به مجموعه نیروگاه‌ها، انتقال پاک، ایمن، پایدار و بهره‌ور گاز طبیعی به ۱۹ نیروگاه در حال اجراست و با توجه به گرمای هوا در مناطق جنوب و جنوب شرقی کشور در فصل تابستان ۶۰ درصد گاز انتقال داده شده در حوزه راهبری این منطقه به مصرف نیروگاه‌های تولید برق می‌رسد.

مدیر منطقه ۶ عملیات انتقال گاز تصریح کرد: ایستگاه‌های اندازه‌گیری و نقاط تحویل گاز این منطقه عملیاتی به شرکت‌های گاز استانی پارسال ۱۳۶ ایستگاه بوده که این تعداد در سال ۱۴۰۱ به ۱۴۱ نقطه افزایش یافته است. از پنج ایستگاه جدید، سه نقطه آن مربوط به افتتاح نیروگاه‌های جدید شامل استان‌های هرمزگان، کرمان، سیستان و بلوچستان، یزد، فارس و شرکت نفت فلات قاره قشم است.