قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢٧ ماه مه (جمعه، هفت خردادماه) همانند هفته گذشته افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار شانا، قیمت هر بشکه بنزین در بازار سنگاپور در هفته منتهی به ٢٧ ماه مه (جمعه، هفتم خرداد ماه) با ٧١ سنت افزایش به ٦١ دلار و ٢٧ سنت رسید. افزایش عرضه بنزین در بازار آسیا که دلیل اصلی آن، بالارفتن حجم صادرات این فرآورده نفتی از سوی پالایشگران فعال در برخی کشورهای آسیایی بود، سودهای پالایشی حاصل از این فرآورده سبک پالایشگاهی را با کاهش روبرو کرده است. رشد فزاینده تقاضا برای بنزین در اندونزی نیز مانع از این کاهش نشده است.

به گزارش اداره کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت گازوییل در بازار سنگاپور در هفته مورد بررسی با یک دلار و ٣ سنت افزایش به ٥٧ دلار و ١٥ سنت به ازای هر بشکه رسید. فراهم شدن فرصت صادرات سوخت گازوییل از آسیا به سایر مناطق، بویژه بازارهای اروپا، مدیترانه و غرب آفریقا، اختلاف قیمت این فرآورده نفتی را با نفت خام دوبی به بالاترین سطح در ٢ماه گذشته رسانده است.

همچنین قیمت نفت کوره نیز در بازار آسیا به ٣٤ دلار و ٦٤ سنت به ازای هر بشکه رسید که نسبت به هفته گذشته ١٥ سنت کاهش نشان می دهد. کم شدن قیمت گاز مایع که به عنوان خوراک جایگزین به جای نفتا در کارخانهای پتروشیمی مورد استفاده قرار میگیرد، تقاضا و قیمت برای این فرآورده تقریباسبک پالایشگاهی را با کاهش روبرو کرده است.

قیمت بنزین در بازار رتردام در هفته مورد بررسی با یک دلار و ٢٤ سنت افزایش به ٧١ دلار و ٦٩ سنت رسید. همچنین قیمت بنزین در خلیج مکزیک به ٦٥ دلار و ٣١ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و  سه سنت افزایش نشان می دهد.

به نقل از خبرگذاری شانا