نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اعطای تسهیلات ارزی به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای نفت با اولویت میدان‌های مشترک موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار، نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در نشست علنی عصر روز (شنبه، ۲۸ بهمن‌ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور، با بند (۲) تبصره ۴ ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

بر اساس این گزارش، در بند (۲) تبصره ۴ این لایحه آمده است: به بانک‌های عامل اجازه داده می‌شود در سال ۱۳۹۷ از محل منابع در اختیار از جمله منابعی که با تصویب هیئت امنای صندوق توسعه ملی و در چارچوب اساسنامه این صندوق، با آن بانک قرارداد عاملیت منعقد یا در آن بانک سپرده‌گذاری کرده، نسبت به اعطای تسهیلات ارزی به موارد زیر اقدام کنند.

۱- سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، تعاونی و نهادهای عمومی غیردولتی برای طرح‌های توسعه‌ای بالادستی نفت و گاز با اولویت میدان‌های مشترک و جمع‌آوری گازهای همراه، همسو با افزایش ضریب بازیافت مخازن و احیای چاه‌های قدیمی با داشتن ذخایر نفتی درجا و بدون انتقال مالکیت نفت و گاز موجود در مخازن و تولیدی از آنها.

۲- طرح‌های توسعه‌ای و زیربنایی سازمان‌های توسعه‌ای بخش صنعت و معدن با مشارکت حداقل ۵۱ درصدی بخش خصوصی و تعاونی با اولویت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته بر اساس مزیت‌های منطقه‌ای.