مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز شرق با اشاره به استفاده حداکثری این شرکت از نیروهای بومی گفت: نفت و گاز شرق از اجرای طرح‎های کارآفرینی با هدف اشتغالزایی برای جوانان بومی شمال شرق کشور حمایت می‎کند.

به گزارش خبرنگار، محمد مام‎بیگی روز چهارشنبه (۲۱ تیرماه) در یک نشست خبری در منطقه عملیاتی خانگیران، با بیان این مطلب افزود: پیاده‎سازی طرح‎های مسئولیت اجتماعی برای شرکت نفت و گاز شرق حائز اهمیت است و از آنجا که اشتغالزایی در محیط پیرامون مناطق عملیاتی نفت و گاز از مصادیق مسئولیت اجتماعی است، نفت و گاز شرق به این مهم توجه دارد.

وی از برنامه‎ریزی‎هایی برای اجرای طرحهای کارآفرینی و اشتغالزایی برای جوانان بومی خبر داد و گفت: هدفگذاری شده تا رویکرد استفاده حداکثری از نیروهای بومی که در دستور کار شرکت نفت و گاز شرق قرار دارد، در انتخاب پیمانکاران هم مدنظر قرار گیرد.

مام‎بیگی با بیان این‎که بررسی‎ها نشان می‎دهد کارکنان بومی، نیروهای ماندگاتری هستند و در درازمدت به تامین منافع بیشتری از سازمان کمک می‎کنند، ادامه داد: حدود ۴۰ درصد از کارکنان رسمی و غالب کارکنان غیررسمی (قراردادی‎ها و ارکان ثالث) این شرکت را نیروهای بومی تشکیل می‎دهند.

وی به سختی کار در مناطق عملیاتی این شرکت اشاره کرد و گفت: کار در تابستان‎هایی با دمای ۵۰ درجه و زمستان‎هایی با دمای حتی کمتراز ۲۰ درجه و یا کار در منطقه‎ای مانند خانگیران که مخزن مزدوران را به عنوان یکی از نادرترین مخازن گازی جهان با گازی بسیار سمی و خورنده در اختیار دارد، بسیار دشوار است؛ پس مصرف بهینه گاز که با چنین مشقت‎ها و زحماتی تولید می‎شود، ضروری است.

مام‎بیگی به فعالیت‎های زیست‎محیطی در شرکت نفت و گاز شرق نیز اشاره و مواردی مانند کاهش فلرینگ، ایجاد فضای سبز و کاهش آلایندگی حفاری چاه‎ها با گل روغنی را از مصادیق این فعالیت‎ها عنوان کرد.