مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان از احداث ۲ خط جدید لوله انتقال نفت در این منطقه خبر داد.
به گزارش خبرنگار به نقل از روابط عمومی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان، قباد ناصری اعلام کرد: این ۲ خط لوله به طول ۲۱ هزار و ۲۰۰ متر با هدف تسهیل در فرآیند انتقال نفت تولیدی و همچنین صیانت از محیط زیست در ۲ شهرستان مسجدسلیمان و ایذه اجرا شد.

وی با اشاره به این که این پروژه‌ها با تکیه بر اصل اقتصاد مقاومتی و استفاده از توانمندی کارکنان مدیریت عملیات و اداره تعمیرات خطوط لوله و همکاری بخش خصوصی انجام می‌شود، افزود: با اجرای این ۲ عملیات اصلاحی ضمن نوسازی و ایمن‎بخشی فرآیند انتقال، با جمع‎آوری و خروج خط لوله قدیمی از حریم مسکونی روستاها، ۲۲۰ هزار مترمربع از زمین‎های کشاورزی واقع در حریم خطوط لوله یادشده آزاد شد.

ناصری با تاکید بر این که امکان کشت و کار روستاییان واقع در مسیر پیشین میسر شد، گفت: اجرای این طرح نقش مهمی در توسعه روستاها و جلوگیری از مهاجرت روستاییان دارد.

مدیرعامل شرکت بهره‎برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در تشریح ابعاد زیست محیطی این پروژه‌ها اظهار کرد: با این اقدام‌ها خطر پوسیدگی و نشت نفت و آلایندگی محیط زیست برطرف شد، همچنین از سوزاندن مایعات گازی پالایشگاه تمبی جلوگیری و این فرآورده نفتی به جای سوزاندن و ایجاد آلایندگی، فرآورش شده و سبب ارزآوری و تأمین نیازهای اقتصادی کشور می‌شود.

شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان یکی از پنج شرکت بهره‌بردار تابع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است که با ظرفیت فرآورش روزانه ۱۶۹هزار بشکه، راهبری و مدیریت مخازن نفت و گاز واقع در حوزه عملیاتی خود را براساس برنامه صیانتی و ابلاغی در گستره‎ای به وسعت ۲۷ هزار کیلومتر مربع برعهده دارد.