مدیرعامل شرکت گاز استان قزوین از شروع عملیات اجرایی و مراسم کلنگ زنی پروژه‌های گازرسانی به ٢٤ روستا این استان با پیش بینی بودجه ای معادل١٥١ میلیارد ریال خبر داد.
به گزارش خبرنگار، اسماعیل مفرد بوشهری با اعلام این خبر گفت: از ٢٤ روستای این استان که قرار است ، ١٤ روستا در مناطق آوج و بوئین زهرا، هفت روستا از توابع قزوین، البرز و آبیک و همچنین ٣ روستا در منطقه تاکستان است که در قالب دو پیمان اجرا خواهند شد.

وی اظهار امیدواری کرد: حداکثر تا پایان سال ٩٦ این روستاها به شبکه سراسری گاز متصل شوند.

بوشهری همچنین با اشاره به گازدار شدن ٣٧ روستا همزمان با سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سطح استان گفت: خوشبختانه همراستا با سیاست‌های دولت تدبیر و امید، شرکت گاز استان قزوین نیز توجه ویژه ای به گازدار شدن روستاهای فاقد گاز داشته است.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان قزوین، وی ادامه داد: از سال ٩٢ تا دهه فجر امسال تعداد ١٣٧ روستای استان از نعمت گاز بهره مند شده اند که این مقدار نسبت به سه سال قبل از آن ٢٩ درصد افزایش داشته است.

بوشهری گازرسانی به روستاهای بالای ٢٠ خانوار را از اولویت‌های شرکت گاز دانست و ابراز امیدواری کرد که با برنامه ریزی صورت گرفته و تخصیص بودجه لازم تعداد خانوارهای بهره مند از گاز طبیعی تا پایان سال ٩٦ از ٧٦ درصد فعلی به حدود ٩٠ درصد افزایش یابد.