مدیرعامل سازمان انرژی های نو ایران (سانا) گفت: توافق سازمان های دولتی، امکان نصب ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر را برای تامین برق در سال جاری میسر می کند.
آمادگی برای نصب ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در سال ۹۵ وجود دارد

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، برق تTAJDIDجدیدپذیر، برقی است که از نیروگاه های خورشیدی، بادی و با استفاده از انرژی های نو و پاک تولید می شود.
وزارت نیرو در راستای تولید انرژی های پاک و تجدید پذیر گام های موثری برداشته و با توجه به ابلاغ نرخ های جدید، جذابیت های لازم برای فعالیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی ایجاد شده است.
مطابق اعلام مسئولان وزارت نیرو، دولت نسبت به خرید تضمینی ۲۰ ساله برق از سرمایه گذاران داخلی و خارجی در بخش انرژی های نو و تجدیدپذیر به منظور توسعه این صنعت، اقدام کرده است.
سیدمحمد صادق زاده مدیرعامل سانا در این زمینه اظهار داشت: موانع زیاد موجود برای تحقق این مهم، با حمایت وزیر نیرو برطرف شده و امید می رود در ماه های آغازین سال جاری بتوانیم حداقل ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر روی زمین برای تولید برق داشته باشیم.
به گفته این مقام مسئول، وزارت نیرو در صدد است تا مردم توربین های بادی را در دشت ها و پنل های خورشیدی را بر بام خانه ها به وفور مشاهده کنند.
وی اضافه کرد: برطرف شدن مخالفت های موجود با حُسن نیت همه سازمان های اجرایی و دستیابی به وحدت رویه، دستیابی به این مهم را میسر خواهد کرد و به دلیل وجود منابع مالی، فناوری مورد نیاز و حضور بخش خصوصی ، مانعی بر سر تولید برق از انرژی های تجدیدپذیر وجود ندارد.
وی بیان داشت: بخش خصوصی انتظار دارد از بدنه اجرایی دولت یک صدای واحد بشنود تا اعتمادش به سرمایه گذاری هایی که قرار است انجام دهد، افزایش یابد.
مدیرعامل سانا تصریح کرد: تنها نگرانی موجود نبود توافق دستگاه های اجرایی در تصمیم گیری برای استفاده از انرژی تجدیدپذیر در تولید برق و یا تداوم تامین ۱۰۰ درصد انرژی خود از سوخت فسیلی است.
پیش از این، وزیر نیرو گفته بود، تعهد ایران در کاهش گازهای گلخانه ای موجب شده تا توسعه انرژی های تجدیدپذیر در قالب برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار گیرد.
وی تصریح کرد: احداث نیروگاه های تجدیدپذیر و تامین هفت هزار و ۵۰۰ مگاوات انرژی از این محل در دستور کار وزارتخانه است و در یکی از بندهای لایحه پیشنهادی قانون بودجه سال ۹۵ هفت هزار میلیارد ریال اعتبار برای این منظور در نظر گرفته شده است.

به نقل از خبرگذاری ایرنا