مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران از آماده سازی زیرساخت‌های اولیه احداث این شهرک خبر داد و گفت: زمینه برای جذب سرمایه فراهم است.
به گزارش خبرنگار ، محمدرضا موثقی نیا روز (دوشنبه، هفتم اسفندماه) در دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و توسعه‌ی پایدار در سواحل مکران در نشستی که به مقوله نفت و گاز مرتبط می‌شد، با بیان این مطلب افزود: در طرح اولیه قرار بود ۱۸ واحد پتروشیمی در این شهرک احداث شود که پس از همکاری با شرکت ملی صنایع پتروشیمی و لحاظ کردن الزام‌های زیست محیطی، مقرر شد برنامه های پیش بینی شده در قالب فازبندی اجرایی شود.

وی گفت: تاکنون مقرر شده است در فاز نخست، چهار واحد GTX و یک واحد اوره آمونیاک در این شهرک احداث شود و فاز دوم کار نیز در دست مطالعه است.

مدیرعامل شرکت توسعه پتروشیمی نگین مکران از پیشرفت ۱۸ درصدی در فرآیند تامین برق مورد نیاز این شهرک خبر داد و گفت: مکان واحد آبگیر نیز تعیین شده و به‌زودی احداث تاسیسات آب شیرین کن آغاز می‌شود؛ قراردادهای مربوط به دیگر بسته‌های یوتیلیتی نیز امضا شده است.

موثقی نیا با اشاره به اهداف سند چشم انداز ایران در سال ۱۴۰۴، یادآور شد: هم اکنون ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در عربستان به ۱۲۰ میلیون تن رسیده است و با توجه به تلاش همه جانبه عربستان، قطر و دیگر کشورها در این مسیر، باید ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور به حدود ۱۸۰ میلیون تن افزایش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت کنونی تولید محصولات پتروشیمی که حدود ۶۵ میلیون تن است و طرح‌های در دست اقدام که این ظرفیت را بالغ بر ۳۹ میلیون تن افزایش می دهند، یادآور شد: به این ترتیب تا رسیدن به ظرفیت حدود ۱۸۰ میلیون تن راه درازی در پیش داریم.

دومین همایش بین‌المللی معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری و توسعه‌ی پایدار در سواحل مکران از روز گذشته (ششم اسفند ماه) در برج میلاد آغاز به کار کرده است و پنل نفت و گاز این همایش، صبح امروز (دوشنبه، هفتم اسفندماه) به ریاست قائم مقام وزیر نفت برگزار شد.