کمیسیون انرژی بر اساس تجربه و مصالح کشور تک‌نرخی یا دونرخی بودن بنزین را بررسی می‌کند و بر اساس خرد جمعی، نتیجه‌گیری می‌کند.

حسین امیری خامکانی در گفتگو با شانا، امروز (چهارشنبه، ٩ تیرماه) درباره موضوع ارسال اصلاحیه قانون بودجه ٩٥ به مجلس و بحث اصلاح بخش بنزینی این قانون اظهار کرد: اگر این اصلاحیه تقدیم مجلس شود و موضوع اصلاح بخش بنزینی بودجه نیز در آن گنجانده‌شده باشد این موضوع در کمیسیون انرژی بررسی می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون انرژی افزود: این کمیسیون بر اساس تجربه و مصالح کشور تک‌نرخی یا دونرخی بودن بنزین را بررسی می‌کند و بر اساس خرد جمعی، نتیجه‌گیری می‌کند.

این نماینده مجلس دهم، تصریح کرد: عرضه چند نرخی سوخت، چالشهای اقتصادی و اجتماعی به دنبال خواهد داشت. ازاین‌رو، با اصلاح قیمت بنزین – که هم اکنون وجود دارد- توزیع تک‌نرخی آن مانع از ایجاد فساد و قاچاق خواهد شد و افزون بر این، کار را برای مصرف‌کننده آسان می‌کند.

وی افزود: قانون دونرخی شدن بنزین در قالب بودجه ٩٥ برای دولت لازم‌الاجراست، مگر این که مجلس با ارائه لایحه جدید از سوی دولت آن را اصلاح کند.

مجلس نهم در اواخر کار خود زمانی که مشغول تنظیم لایحه بودجه ٩٥ بود، الحاقی را تصویب کرد که به‌ سبب آن دولت مکلف شد همه وسایل نقلیه سبک و سنگین اعم از بنزینی، نفت‌گاز (گازوییلی) و دوگانه‌سوز را به کارت سوخت مجهز کند و عرضه هرگونه سوخت به وسایل نقلیه تنها با استفاده از کارت سوخت و بر اساس بندهای مشخص‌شده در همین قانون انجام شود.

بیژن زنگنه، وزیر نفت به‌تازگی گفته است که دولت پیشنهاد تک‌نرخی شدن بنزین را به مجلس می‌برد و تصمیم‌گیری در این باره بر عهده دولت است.

قانون بودجه ٩٥ کل کشور، کمی بیشتر از یک ماه پیش، از سوی رئیس جمهوری برای اجرا ابلاغ شده است.
به نقل از خبرگذاری شانا