چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت با حضور ١٦٠ شرکت داخلی در محل نمایشگاه‎های اهواز آغاز بکار کرد.
به گزارش خبرنگار اعزامی به اهواز، همزمان با سی و هفتمین سالروز تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، چهاردهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت با حضور حیدر بهمنی، مدیرعامل شرکت ملی حفاری ایران، فریدون حسنوند، رئیس کمیسیون انرژی مجلس و جمعی از نمایندگان مجلس در محل نمایشگاه اهواز آغاز بکار کرد.

مهدی عرشیان، مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی شرکت ملی حفاری ایران در حاشیه این نمایشگاه به خبرنگاران گفت : ٥٠ درصد شرکت‌های حاضر در این نمایشگاه بومی استان هستند.

وی افزود: در این نمایشگاه از فاز نخست پروژه شبیه سازی کنترل فوران، یونیت نموداری از سیال حفاری Mud Logging Unit، نرم افزار اتوماسیون ارتباط با سازندگان، تجهیزات فوران گیر چرخشی، تجهیزات بی او پی با ١٠ هزار فشار، بوم جرثقیل حفاری دریایی، سامانه اداری و آموزشی علمی کاربردی و بوک متحرک دکل حفاری و تاج دکل حفاری در طول برگزاری این نمایشگاه رونمایی می شود.

عرشیان با اشاره به امضای ٦ یادداشت تفاهم در این نمایشگاه گفت: این تفاهم‌نامه‎ها با سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی در زمینه فعالیت‌های سطح‎الارض و تحت‎الارض، تفاهم‌نامه آموزشی با دانشگاه‌های صنعت نفت و امیرکبیر، پارک علم و فناوری خوزستان و تفاهم‌نامه آموزشی با استانداری خوزستان امضا می شود.

وی ادامه داد: از ١٠ سال پیش تاکنون ١٩ هزار و ٤٢٠ قلم از قطعات مورد نیاز شرکت ملی حفاری ایران به ارزش ٤٦٢ میلیارد تومان ساخت داخل شده است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی شرکت ملی حفاری ایران افزود: ٢٤٠ سازنده داخلی با شرکت ملی حفاری ایران همکاری می کنند که ٧١ درصد سازنده‌ها بومی استان هستند.