برداشت نفت از میدان مشترک یادآوران به عنوان یکی از میدان های مهم غرب کارون با شتاب پیش می رود.
به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت مهندسی و توسعه نفت، هادی نظرپور، مجری طرح توسعه میدان یادآوران از پیشگامی ایران در برداشت از این میدان مشترک خبر داد و گفت: هم اکنون روزانه ١١٥ هزار بشکه نفت از یادآوران برداشت می شود.

وی میدان یادآوران را پیشگام میدان های نفتی غرب کارون خواند.

بر اساس این گزارش، فاز اول طرح توسعه میدان نفتی یادآوران، ٢٣ آبان ماه امسال در حالی با حضور رئیس جمهوری به‎طور رسمی افتتاح شد که در همان زمان افتتاح رسمی نیز برداشت روزانه نفت از این میدان از هدفگذاری فاز نخست طرح که ٨٥ هزار بشکه در روز بود، فراتر رفته بود و روزانه ١١٥ هزار بشکه نفت از این میدان مشترک برداشت می‎شد.

این میدان در ١٠ کیلومتری جنوب شرقی میدان آزادگان و در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب غربی اهواز و شمال خرمشهر در منطقه جغرافیایی کوشک و حسینیه به صورت شمالی- جنوبی در گستره نوار مرزی کشور عراق واقع شده است.

شرکت ساینوپک چین پیمانکار بیع متقابل توسعه میدان نفتی یادآوران است. بر اساس برنامه ریزی انجام شده این میدان در سه فاز توسعه خواهد یافت که در فاز نخست برداشت ٨٥ هزار بشکه نفت از این میدان هدفگذاری شد و در فاز دوم سقف تولید از این میدان به ١٨٠ هزار بشکه در روز و در فاز سوم سقف تولید به ٣٠٠ هزار بشکه در روز می‎رسد.

مجری طرح توسعه میدان یادآوران یادآور شد: بر اساس برنامه‌ ریزی‌های انجام شده، تا پایان امسال ظرفیت برداشت نفت از میدان‌های مشترک غرب کارون به ۳۰۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.