یک میلیارد و ٢٨٩ میلیون لیتر بنزین در سه ماه نخست امسال در تهران مصرف شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد دو درصدی را نشان می دهد.

به گزارش ایرنا، مردم ایران جزو پرمصرف ترین مصرف کنندگان بنزین در جهان به شمار می روند.
تردد خودروهای غیراستاندارد و دارای نقص فنی نیز به افزایش مصرف بنزین در کشور دامن می زند.
کلانشهر تهران رکورددار مصرف بنزین در کشور است؛ به طوری که بر اساس گزارش ها، مصرف بنزین تهران با مصرف ۱۱ استان کشور برابری می کند.
بر اساس آخرین آمار، تهرانی ها در فصل بهار، بنزین بیشتری نسبت به مدت مشابه پارسال مصرف کرده اند.
وزارت نفت به نقل از مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه تهران اعلام کرد: مصرف بنزین در تهران به یک میلیارد و ٢٨٩ میلیون و ٩٥١ هزار لیتر رسید.
مرتضی عابدینی، به رشد دو درصدی مصرف بنزین در سه ماه نخست امسال اشاره کرد و گفت: در مدت مشابه پارسال، یک میلیارد و ٢٦٠ میلیون و ٨٩٨ هزار لیتر بنزین در تهران مصرف شده بود.
وی افزود: مصرف گازوییل در سه ماه نخست امسال با ٤٣٤ میلیون و ٦٥٤ هزار لیتر بود که در مقایسه با رشد ٥٠٧ میلیون و ٢٩١ هزار لیتری در مدت مشابه پارسال، رشد منفی ١٤ درصد را به ثبت رساند.
عابدینی ادامه داد: مصرف بنزین در خردادماه امسال به ٤٤٤ میلیون و ٤٥٧ هزار لیتر رسید در حالی که خرداد پارسال ٤٢٢ میلیون و ٩٤٠ هزار لیتر بنزین در تهران مصرف شده بود.
به گفته وی، در خردادماه امسال میزان مصرف گازوییل به ١٣٦ میلیون و ٣٨٢ هزار لیتر، نفت سفید به ٧١٢ هزار لیتر و نفت‌کوره به دو میلیون و ٢٣٨ هزار لیتر رسید.
وی میزان مصرف انواع فرآورده‌های نفتی شهر تهران در سه ماه نخست امسال را یک میلیارد و ٧٤٢ میلیون و ٨٩٨ هزار لیتر اعلام کرد.

به نقل از خبرگذاری ایرنا