عملیات کابل‌اندازی بین سکوهای R4 و W4 میدان رشادت منطقه لاوان به طول حدود هزار و ۶۵۰ متر در عمق ۶۴ متری دریا به همت همکاران واحد تعمیرات زیر آب این منطقه لاوان و سکوی رشادت انجام شد.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، در این عملیات سه رشته کابل برق هر یک به طول تقریبی ۵۵۰ متر در بستر دریا تثبیت و ضمن اتصال به بخش فوقانی سکو، کابل‌ها از سطح آب تا عمق ۵۰ متری به سازه سکو بسته شد.

فریبرز ادراکی، رئیس سکوی رشادت، هدف از اجرای این عملیات را انتقال برق از سکوی رشادت (R4) به سکوی W4 برای راه‌اندازی پمپ‌های درون‌چاهی اعلام کرد و گفت: سرانجام این موضوع سبب افزایش تولید نفت سکو می‌شود.

این‌گونه عملیات‌ها معمولا از سوی کشتی‌های مجهز به تجهیزات DP انجام می‌گیرد که مستلزم صرف هزینه‌های بسیار زیاد و زمان طولانی است، اما همکاران زبده و متخصص تعمیرات زیر آب با روش ابداعی بسیار ایمن و استاندارد، موفق شدند عملیات کابل‌اندازی را با همکاری کارکنان سکوی رشادت در کمترین زمان ممکن و پایین‌ترین هزینه با موفقیت به پایان برسانند. این عملیات صبح روز دوشنبه ۱۳، خردادماه آغاز شد و به مدت چهار روز به صورت مداوم و شبانه‌روزی ادامه داشت.