پنج ایستگاه تقویت فشار خط هشتم سراسری فردا (پنجشنبه، ١٩ اسفندماه) با حضور دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری، مهندس بیژن زنگنه، وزیر نفت و حمیدرضا عراقی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران به‎طور رسمی افتتاح می‎شود.
به گزارش خبرنگار، مجید بوجارزاده، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران با اعلام این خبر گفت: پنج ایستگاه تقویت فشار خنج- جهرم- صفا شهر- نایین و کاشان هریک با بهره گیری از چهار دستگاه توربو کمپرسور ٢٥ مگاواتی طی مدت ٣٠ ماه و با هزینه ای حدود ١٦٠٠ میلیارد تومان با تکیه بر توان مشاوران، سازندگان و پیمانکاران داخلی به مرحله بهره برداری رسیده است.

وی افزود: برای برنامه‎های تقویت و حمایت از سازندگان داخلی و اقتصاد مقاومتی، همه تجهیزات و توربوکمپرسورها از محل قرار داد تامین و ساخت توربو کمپرسور در داخل کشور و توسط سازندگان داخلی تامین شده که تحول خیره‎کننده و عظیمی در انتقال فناوری و دانش و طراحی و ساخت توربوکمپرسور از سوی سازندگان داخلی است.

بوجارزاده عنوان کرد: این تاسیسات به همت نیروها و متخصصان توانمند شرکت ملی گاز ایران و با مشارکت پیمانکاران، زمینه اشتغال و به‎کارگیری نیروهای داخلی را فراهم کرده است.

بوجارزاده گفت: بهره برداری از این پنج ایستگاه، ظرفیت انتقال خط لوله هشتم سراسری از ٦٠ میلیون مترمکعب در روز به ١١٠ میلیون مترمکعب در روز می‎رسد.

به گزارش شانا، خط لوله هشتم سراسری به قطر ٥٦ اینچ و طول بیش از یکهزار کیلومتر، ظرفیت انتقال روزانه ١١٠ میلیون مترمکعب گاز از پارس جنوبی به مرکز کشور را دارد.