وزیر نیرو گفت: در پیک بار مصرفی تابستان امسال توانستیم از طریق افتتاح پروژه‌ ها، معادل دو هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه کنیم.

 

 به‌ گزارش شانا به نقل از پایگاه اطلاع‌ رسانی وزارت نیرو، آیین گشایش و بهره‌ برداری از ٥٣ پروژه احداث، توسعه و بهینه‌ سازی شبکه‌ های انتقال و فوق توزیع تهران با اعتبار بیش از ٣٤٦ میلیارد تومان افتتاح و عملیات ٢٢ پروژه انتقال و فوق توزیع با اعتبار ٢٩٤ میلیارد تومان با حضور حمید چیت چیان، وزیر نیرو آغاز شد.

چیت چیان در این مراسم با اشاره به اهمیت ٥٣ پروژه افتتاح شده، گفت: این پروژه‌ ها از اهمیت بسیار زیادی برای مدیریت بار پیک مصرفی تابستان کلانشهر تهران و حومه برخوردارند.

وی افزود: تهران جایگاه و محل مهمترین و حساس‌ترین مراکز امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور است، از این رو ارائه خدمات مستمر و پایدار برق می‌تواند در ارتقای بهره‌وری و امنیت این مراکز مهم باشد.

وزیر نیرو با اشاره به اهمیت پست شهید فیروزی و مشخصات این پروژه، تصریح کرد: پست شهید فیروزی از پیشرفته‌ترین پستهای GIS کشور با ولتاژ ٢٣٠ کیلوولت است که بدون تردید با توجه به توسعه شهری و محدودیت زمین نیازمند این نوع پستهای پیشرفته هستیم.

چیت‌ چیان به پست ٤٠٠ کیلوولت سیاه بیشه به وردآورد اشاره و عنوان کرد: پست ٤٠٠ کیلوولت سیاه‌ بیشه به وردآورد به طول ٧٣ کیلومتر و با اعتبار ٨٠ میلیارد تومان به سرانجام رسیده و از جمله پستهای بسیار مهم در مدیریت پیک بار مصرفی تابستان امسال بوده است. همچنین حجم کار گسترده و راههای دسترسی سخت در این منطقه، گویای توانمندی کارشناسان برق کشور است.

وی گفت: در پیک بار مصرفی تابستان امسال توانستیم از طریق افتتاح این پروژه‌ ها معادل دو هزار مگاوات به ظرفیت برق کشور اضافه کنیم، همچنین شرکت مادر تخصصی نیروگاههای حرارتی توانست از طریق بکارگیری سیستمهای جدید و اتخاذ تدابیری مناسب، ٦٥٠ مگاوات به ظرفیت موجود نیروگاه اضافه کند.

وزیر نیرو افزود: میزان آمادگی نیروگاهها در پیک بار تابستان امسال ١٠٠ درصد بود و تمام نیروگاههای ما در سراسر کشور، بجز نیروگاه اصفهان، با تمام ظرفیت خود آماده خدمت رسانی به موقع به مردم بودند.

چیت چیان تصریح کرد: خوشبختانه در پیک بار تابستان امسال، مردم، کشاورزان و صنایع نیز با ما همکاری خوبی داشتند و توانستیم در مقابل این صرفه جویی، حدود سه هزار مگاوات پیک سایی داشته باشیم که در نوع خود بی‌نظیر بود.

به نقل از خبرگذاری شانا