وزير نفت با بيان اين كه ايران به كمپرسورهاي گازي و ماشين آلات شركت زيمنس براي توليد گاز نياز دارد، گفت: اميدواريم فصل جديدي در همكاري ميان ايران و شركت زيمنس در پساتحريم آغاز شود.
به گزارش خبرنگار شانا، بيژن زنگنه صبح امروز (دوشنبه، سوم اسفندماه) در ديدار با يو كازر مديرعامل زيمنس آلمان به سابقه تاريخي همكاري ايران و زيمنس اشاره كرد و با بيان اين كه به دليل تحريم بسياري از تجهيزات و ماشين آلات اين شركت به ايران نيامده، تصريح كرد: اين تجهيزات براي فازهاي پارس جنوبي، ال ان جي و برخي  پالايشگاههاي كشور بوده كه آزادسازي اين تجهيزات بعد از لغو تحريمها آغاز شده است.
وي به سابقه همكاري با اين شركت آلماني در دوراني كه در وزارت نيرو حضور داشت اشاره كرد و گفت: در آن مقطع نيز همكاري محسوسي با اين شركت وجود داشت اما زماني كه به وزارت نفت آمدم اين همكاري گسترش پيدا كرده است.
وزير نفت با بيان اين كه ايران به كمپرسورهاي گازي و ماشين آلات توليد شده اين شركت براي توليد گاز نياز دارد، اظهار كرد: اميدواريم در فصل جديد همكاري، نه تنها اين همكاري را گسترش دهيم، بلكه براي توليد محصول مشترك با اين شركت همكاري كنيم.
زنگنه تصريح كرد: شركت زيمنس با همكاري شركتهاي ايراني مي تواند اقدام به توليد محصول مشترك براي صادرات به عراق، تركمنستان، قزاقستان، آسياي مركزي و ديگر كشورهاي منطقه كند.
وزير نفت تأكيد كرد: اين شركت مي تواند با برند خود اقدام به صادرات محصولات توليدي به كشورهاي منطقه كند.
به گزارش شانا، زيمنس كه در دوران تحريم ارسال برخي تجهيزات نفتي از جمله كمپرسورهاي فازهاي پارس جنوبي را مسدود كرده بود بلافاصله پس از لغو تحريمها اعلام آمادگي كرد آن را تحويل دهد كه به گفته علي اكبر شعبانپور، مديرعامل نفت و گاز پارس هم اكنون آزادسازي برخي تجهيزات و كالاهاي فازهاي پارس جنوبي از سوي زيمنس آلمان آغاز شده است.
همچنين زيگفريد روسورم، مدير فناوري زيمنس چندي پيش در گفتگو با شانا اظهار كرده بود: با اجرايي شدن توافق هسته‌اي و پايان تحريمها، اين شركت آلماني مي‌تواند ارسال تجهيزات مسدود شده را به طرف ايراني از سربگيرد.
روسورم با بيان اين كه با اجراي توافق، تحريمها برچيده شده‌اند و ما مي‌توانيم تجهيزات مسدود شده را متناسب با نياز به آنها در پروژه‌ها، تحويل دهيم و ديگر هيچ محدوديت قانوني وجود ندارد، تصريح كرده بود: شركت ما درباره راه آهن، رفت و آمد سريع، سازكارهاي انرژي و توزيع انرژي در صنعت نفت و گاز فعال است، از اين رو فرصتهايي بسيار در موضوعهايي متنوع براي ما وجود دارد كه از هم‌اكنون كار روي آنها را آغاز كرده‌ايم.
به نقل از خبرگذاری شانا