واحد نمکزدایی گچساران ۳ به طور آزمایشی راه‌اندازی شده است و با راه‎اندازی رسمی این واحد و نمکزدایی بی‎بی‎حکیمه۱در آینده‎ای نزدیک، ظرفیت فرآورش نفت نمکی در شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران روزانه ۱۶۵ هزار بشکه افزایش می‎یابد.

به گزارش خبرنگار، هوشنگ صیدالی، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران گفت: هم اکنون با راه اندازی واحد نمکزدایی گچساران ۳ به صورت آزمایشی، تولید نفت گچساران با ۲۰ هزار بشکه افزایش، به ۶۳۵ هزار بشکه در روز رسیده است.

وی هدف از اجرای پروژه‌های نمکزدایی را در مناطق نفتخیز جنوب، ظرفیت‌سازی فرآورش نفت نمکی، بالا بردن کیفیت نفت تولیدی، صیانت از ذخایر نفتی، جلوگیری از کاهش خوراک پالایشگاه‌ها و رفع مشکلات زیست‎محیطی عنوان کرد و گفت: واحد نمکزدایی بی‌بی‎حکیمه۱ هم در مراحل پایانی کار قرار دارد.

صیدالی یادآور شد: این ۲ پروژه با پیشرفته‌ترین تجهیزات دنیا طراحی و همه استانداردهای ایمنی و زیست محیطی در آن لحاظ شده است.

بر اساس این گزارش، با راه‎اندازی واحد نمکزدایی گچساران ۳ با ظرفیت روزانه ۱۱۰ هزار بشکه و نمکزدایی بی‎بی‎حکیمه ۱با ظرفیت ۵۵ هزار بشکه در روز، در مجموع ۱۶۵ هزار بشکه به ظرفیت نمکزدایی شرکت بهره‎برداری نفت و گاز گچساران اضافه و زمینه برای افزایش تولید نفت فراهم می‎شود.