رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، از اجرای طرح حذف سهمیه سوخت خودروهای دیزلی فاقد بیمه شخص ثالث تا پایان خردادماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار شانا، مهدی نیکدار با بیان این مطلب گفت: از ابتدای خردادماه تاکنون ٥٢ هزار خودروی سنگین فاقد بیمه شخص ثالث هشدار قطع سهمیه سوخت دریافت کردند.

وی افزود: بر اساس آمار اولیه‌ ۹۰ هزار خودروی سنگین فاقد بیمه شخص ثالث در کشور وجود دارد اما ۵۲ هزار دستگاه خودرو تاکنون سوخت‌گیری کردند و درباره حذف سهمیه سوخت به آنها هشدار داده شده است.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، با بیان اینکه طرح نمایش هشدار در جایگاه‌های سوخت به صورت آزمایشی اجرا شده است، گفت: با اجرای این طرح کلیه خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث که پیام هشدار «سوخت شما قطع خواهد شد» را دریافت کرده باشند، سهمیه آنها پس از ٣٠ تا ۴۵ روز قطع خواهد شد.

نیکدار، با بیان این که تا امروز ۵۲ هزار خودرو هنگام سوخت‌گیری چنین هشداری را دریافت کرده‌‌‌اند، اظهار کرد: بر اساس آمار اولیه ٩٠ هزار خودروی فاقد بیمه شخص ثالث در کشور وجود دارد که به طور عمده همه آنها در ناوگان فعال نیستند و تنها برای دریافت سهمیه از وسیله نقلیه خود استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: بررسیها نشان می‌دهد بسیاری از این ۹۰ هزار خودروی فاقد بیمه شخص ثالث به هیچ وجه از وسیله نقلیه خود استفاده نمی‌کنند و تنها با سو استفاده از کارت سوخت نسبت به سوخت‌گیری و قاچاق سوخت اقدام می‌کنند که با اجرای این طرح از قاچاق جلوگیری می‌شود.

به نقل از خبرگذاری شانا