مدیرعامل شرکت ملی گاز، مهم‌ترین وظیفه واحد ایمنی، بهداشت و محیط زیست را حفظ و نگهداری تأسیسات و سرمایه‌های انسانی دانست.

به گزارشخبرنگار، حمیدرضا عراقی در جلسه هم‌اندیشی رؤسای واحدهای HSE شرکت‌های پالایش گاز، اظهار کرد: هرقدر آلودگی، اعم از هوا، پساب و گازهای مضر کمتر شوند، امنیت سرمایه‌های انسانی بیشتر تامین می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که نخستین بحث طرح جامع شرکت، موضوع حفظ سرمایه‌هاست، گفت: به جای این که تصور کنیم شغل ما HSE است، باید باور داشته باشیم رسالت ما حفظ ایمنی، بهداشت و محیط زیست است؛ زیرا هدف، خدمات بدون چشم داشت و توجه عمیق به مسئولیت با همه وجود و در هر زمان است.

مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران ادامه داد: سرمایه‌های بعدی ما، دارایی‌ها و تجهیزات شرکت است و ما باید آن‌چه که از زمین استخراج می‌کنیم و برای توسعه کشور و صنعت گاز به کار می بریم را بهینه مصرف کنیم.

به گفته معاون وزیر نفت در امور گاز، عملکرد صحیح، بهره‌وری بالا، استهلاک کمتر، پیش‌بینی حوادث و آموزش دستورکار‌ها، به فرهنگ سازی مستمر نیاز دارد.

وی در پایان با بیان این که یکی دیگر از سرمایه‌های مورد بحث، سرمایه اجتماعی است، گفت: جلب اعتماد افکارعمومی ، بزرگ‌ترین سرمایه اجتماعی برای شرکت ملی گاز محسوب می‌شود.