مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با توجه به عرضه مواد اولیه پتروشیمی در بورس، اصلاح رویه تخصیص مواد اولیه به تولیدکننده واقعی و مدیریت تقاضا از سوی وزارت صمت تا دو ماه آینده شاهد بهبود شرایط بازار خواهیم بود.

رضا نوروززاده، امروز (چهارشنبه، چهارم مهرماه) در حاشیه سومین روز دوازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست، در بازدید از سالن‌های ۷، ۲۷، ۳۸ و … با تولیدکنندگان، ماشین‌سازان و فعالان این صنعت به گفت‌وگو نشست و در جریان مشکلات و موانع تولید و توسعه صنعت پلاستیک قرار گرفت.

وی در این بازدید با بیان راهکارها و سیاست‌های جدید، اظهار امیدواری کرد با پیشنهاد شرکت ملی صنایع پتروشیمی به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) و اجرای آن، وضع بازار در مهر و آبان‌ماه بهبود یابد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به درخواست فعالان این عرصه برای بهبود شرایط تصریح کرد: مشکل موجود بازار ناشی از نامتعادل بودن تقاضا و توزیع است که به وزارت صمت پیشنهاد دادیم فهرست تولیدکنندگانی که از ما مواد می‌خرند را پایش کند و فهرست سه ماه نخست سال ۹۶ را به عنوان مبنا قرار دهد و طبق خرید پارسال به آنها سهمیه تعلق گیرد.

نوروززاده ادامه داد: برای برخی افراد که اعلام می‌کنند ما تازه به تولید رسیده‌ایم و یا این‌که ما پارسال از بازار خرید می‌کردیم پیشنهاد دادیم که با بازدید از کارخانه و تایید واحد تولیدی به فهرست متقاضیان اضافه کنند و یا بر اساس اظهارنامه مالیاتی خود محصول ارائه دهند.

وی افزود: هم اکنون بازار با کمبود مواد اولیه روبه‌رو نیست و با مدیریت تقاضا از سوی وزارت صمت و نهادهای مربوطه بی‌شک بازار به ثبات نسبی می‌رسد و از این شرایط عبور خواهد کرد.