رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آمادگی ایران برای سرمایه گذاری کره جنوبی در حوزه‌های نفت و گاز گفت: مجلس شورای اسلامی از ظرفیت خود برای کمک به اجرای توافق‌هایی که بین تهران و سئول به امضا رسیده است استفاده خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار، دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور شرکت در دومین اجلاس اوراسیا به کره جنوبی سفر کرده است، در دیدار با نخست وزیر این کشور، آمادگی ایران را برای سرمایه گذاری کره جنوبی در حوزه‌های نفت و گاز اعلام و تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی از ظرفیت خود برای کمک به اجرای توافق‌هایی که بین تهران و سئول به امضا رسیده است استفاده خواهد کرد.

وی با اشاره به شروع برنامه پنج ساله جدید در جمهوری اسلامی ایران، این مرحله را برای توسعه همکاری در حوزه‌های متنوع اقتصادی، بازرگانی، بانکی، انرژی، محیط زیست، ریلی و توریسم یک شروع مجدد در احیای روابط خواند.

نخست وزیر کره جنوبی نیز در این دیدار با ذکر خاطراتی مثبت از آخرین سفر خود به ایران، بر آمادگی کشورش بر توسعه و تحکیم روابط با ایران خبر داد و تصریح کرد: آمادگی داریم با توجه به ظرفیت متنوع میان ۲ کشور، در حوزه‌های مختلف همکاری با ایران را ارتقا بخشیم.

رئیس مجلس کره جنوبی نیز در دیداری جداگانه با دکتر لاریجانی آمادگی کشورش را برای همکاری با ایران در حوزه‌های انرژی، نفت، گاز و پتروشیمی، انرژی‌های پاک و خودروسازی مورد تاکید قرار داد و افزود: ما هم عقیده داریم که رفع موانع و تسهیل صدور روادید و برقراری پرواز مستقیم بین ۲ کشور زیربنای توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی است.