عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه پتروشیمی یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است که سهم ارزش افزوده بالایی در اقتصاد دارد، گفت: پتروشیمی صنعتی تاثیرگذار در بازار سرمایه و بورس کشور به شمار می‌آید.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا در گفت‌وگو با خبرنگار، با بیان اینکه وجود منابع غنی نفت و گاز در کشور گسترش صنعت پتروشیمی را در اولویت‌ سیاست‌های توسعه اقتصادی قرار می‌دهد، گفت: مهم‌ترین اولویت سیاست‌های راهبردی توسعه صنعت پتروشیمی کشور افزایش ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی است. تحقق راهبردهای این صنعت و گسترش صنایع پایین‌دست پتروشیمی باید در اولویت‌ قرار گیرد و به‌ویژه امسال که سال جهش تولید نامگذاری شده است باید به سمت بومی‌سازی صنایع و تجهیزات صنعت پتروشیمی حرکت و حتی به صادرات آنها فکر کنیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، پتروشیمی را یک منبع درآمدی بزرگ دانست که بیشترین صادرات غیرنفتی را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: باید در سال جهش تولید این افزایش صادرات مدنظر مسئولان صنعت پتروشیمی قرار گیرد، زیرا مناسب‌ترین راه توسعه اقتصادی جهش هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی و صادرات گسترده محصولات این صنعت است.

یوسفیان‌ملا به رشد شاخص بورس در چند روز گذشته و نقش پتروشیمی‌ها در این افزایش شاخص‌ها اشاره و تصریح کرد: می‌توان گفت بخشی از رشد شاخص بورس مربوط به برخی شرکت‌ها همانند پتروشیمی‌هاست که پیش‌بینی می‌شود این رشد شاخص‌ها تداوم یابد.

وی صنعت پتروشیمی را از جمله صنایع بزرگ و تاثیرگذار بازار سرمایه در ایران دانست و گفت: پتروشیمی یکی از مهم‌ترین صنایع کشور است و سهم ارزش افزوده بالایی در اقتصاد دارد.

نماینده آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی بخش زیادی از صنعت، بازار سرمایه و صادرات غیرنفتی کشور را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: تغییرات و تحولات این صنعت نقش مهمی در اقتصاد کشور دار