عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که رونق صنعت پتروشیمی قابل انکار نیست، گفت: صنعت پتروشیمی با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌ است.
به گزارش خبرنگار حسین امیری خامکانی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به روند پیشرفت صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: صنعت نفت در دروان تحریم با برخی چالش‌ها همراه بود که خوشبختانه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) به حل مشکلات این صنعت کمک کرد، صنعت نفت به‌ویژه صنعت پتروشیمی با توجه به تلاش‌های صورت گرفته در مسیر پیشرفت قرار گرفته‌ است.

وی به لایحه بودجه سال ۹۷ کل کشور اشاره کرد و افزود: یک بخش لایحه بودجه به نفت مربوط می‌شود، همان طور که در بودجه ۹۶ هم آمده بود، ۱۴,۵ درصد از درآمدهای نفتی به وزارت نفت اختصاص پيدا می‌کند که در این زمینه باید توسعه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در اولویت قرار گیرد.

امیری خامکانی تصریح کرد: توسعه صنعت پتروشیمی به جذب هرچه بیشتر سرمایه نیازمند است که بخش عمده آن باید از طریق سرمایه خارجی جذب شود، این صنعت را نمی‌توان تنها با سرمایه‌های داخلی توسعه داد و باید برای جذب سرمایه‌های جدید تلاش کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: امیدواریم بتوانیم با ایجاد آرامش، سرمایه گذاران را جذب صنعت پتروشیمی ایران کنیم و انگیزه‌های بیشتری نیز برای حضور آنها ایجاد کنیم.

وی گفت: بدون تردید بخش‌های مختلف صنعت پتروشیمی می‌تواند در توسعه اشتغال تحرک ایجاد کند، دولت نیز باید تسهیلات ویژه‌ای در همه بخش‌ها قائل شود و یکی از بخش‌هایی که امروز باید مورد توجه جدی قرار گیرد، صنعت پتروشیمی است، زیرا این صنعت، دارای ظرفیت‌های فراوانی است.