دبیر سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در تشریح طرح مطالعاتی غرب کارون در حوزه مسئولیت اجتماعی گفت: صنعت نفت به دنبال توسعه پایدار است و مسئولیت اجتماعی به تحقق توسعه پایدار کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار، سید امیر طالبیان، مشاور اجتماعی وزیر نفت امروز (سه‌شنبه، ۲۷ تیرماه) در سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت،که در پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، در سخنانی طرح مطالعاتی غرب کارون را تشریح کرد و گفت: پیشرفت هم‌افزا (سینرژیک) اجتماعات محلی و نفت، توسعه نهادی و مشارکتی مبتنی بر تشکل‌های بینابین، تکمیل‌گرایی متقابل و همراستایی کارکردی مردم منطقه و نفت (تکمیل زنجیره ارزش و تدارکات محلی)، توسعه یادگیرانه مردم محور (با مردم و برای مردم) و پایداری کارکرد محور زیست جهان منطقه‌ای، از اصول شناختی توسعه غرب کارون است.

وی به فازهای اجرای طرح اشاره کرد و افزود: شناخت و تحلیل جامع وضع موجود منطقه، ارائه راهبردهای تفصیلی با توجه به شناخت وضع موجود و ارائه برنامه‌های اقدام و اولویت‌بندی آن‌ها برای هریک از راهبردهای مصوب، از جمله ۳ فاز اجرای طرح مطالعاتی غرب کارون هستند.

مشاور اجتماعی وزیر نفت تصریح کرد: توسعه و تقویت زیرساخت‌ها و امکانات شهری منطقه غرب کارون یا ساخت شهرک‌های نفتی توسعه یافته از جمله چالش موجود در رسیدن به اهداف در منطقه است.

دبیر سومین همایش مسئولیت اجتماعی صنعت نفت به دیگر چالش‌های منطقه غرب کارون برای رسیدن به اهداف مورد نظر اشاره و عنوان کرد: چگونگی ایجاد رضایت در ذینفعان با توجه به انتظارهای بسیار زیاد و برخی تناقض‌ها، چگونگی انجام مسئولیت اجتماعی در منطقه غرب کارون با توجه به انتظارات بیش از حد مردم، چگونگی تامین خدمات مورد نیاز صنعت نفت از ظرفیت‌های اقتصادی موجود منطقه و چگونگی تعیین محل اسکان کارکنان با توجه همزمان به سیاست‌های صنعت نفت و خواسته‌ها و انتظارات کارکنان، از دیگر چالش‌های منطقه غرب کارون برای رسیدن به اهداف مورد نظر است.

وی ادامه داد: نفت به دنبال توسعه پایدار است و مسئولیت اجتماعی به تحقق توسعه پایدار کمک می‌کند، همچنین نفت ضرر و زیان‌هایی را برای احیای هورالعظیم متحمل شده است، از این رو امروزه حفظ محیط زیست ضروری است.

طالبیان گفت: نگاه مردم به نفت نگاه خوبی نیست و باید برای بهبود این نگاه هرچه بیشتر تلاش کنیم.