مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از افزایش ٤١ درصدی صادرات از این منطقه در ١١ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: از محل صادرات میعانات گازی و محصولات غیرنفتی منطقه ویژه پارس بیش از ١٣ میلیارد دلار درآمد عاید کشور شده است.
به گزارش خبرنگار، مهدی یوسفی گفت: طی دوره مورد بررسی، ارزش صادرات میعانات گازی و محصولات غیر نفتی از گمرک منطقه ویژه پارس افزایش چشمگیر و رشد مناسبی را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که در ١١ ماه نخست امسال صادرات میعانات گازی از لحاظ ارزش ٤٤ درصد و از حیث وزن ٦١ درصد افزایش یافت است، اظهارکرد: بر اساس آمار گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس طی این مدت ١٥ میلیون و ٩٤٢ هزار و ١٢٠ تن میعانات گازی به ارزش ٦ میلیارد و ٣٩٤ میلیون و ١٦٤ هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به این که در مدت زمان یاد شده بیش از ١٥ میلیون تن کالاهای غیرنفتی به ارزش هفت میلیارد و ١٩٢ میلیون و ٦١٨ هزار و ٣١٤ دلار به خارج از کشور صادر شده است، گفت: طی دوره مورد بررسی صادرات کالاهای غیرنفتی از نظر وزن ٢٥ درصد رشد را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

یوسفی مجموع صادرات کالاهای غیرنفتی و میعانات گازی در بازده زمانی یاد شده را ٣١ میلیون و ١٤ هزار و ٥٩٦ تن عنوان و تصریح کرد: مجموع ارزش محصولات صادراتی از گمرک منطقه ویژه پارس ١٣ میلیارد و ٥٨٦ میلیون و٧٨٢ هزار و ٩٤٩ دلار است که درصد تغییرات محصولات صادراتی در ١١ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر وزن و ارزش به ترتیب ٤١ و ٢٢ درصد رشد را نشان می دهد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آمار جمع کل صادرات محصولات تولیدی منطقه را در بهمن ماه امسال ٢ میلیون و ٢٣٦ هزار و ٤٠٢ تن به ارزش یک میلیارد و ١٩میلیون و ٤٩٠ هزار دلار عنوان کرد و افزود: این میزان صادرات در بهمن ماه امسال نیز از لحاظ وزن و ارزش رشد مناسبی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می دهد.

به گفته این مقام مسئول، صادرات میعانات گازی در بهمن ماه امسال از گمرک منطقه ویژه پارس از حیث وزن ٢٢ درصد و از نظر ارزش ١٨ درصد رشد داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: صادرات محصولات و کالاهای غیرنفتی از گمرک این منطقه به لحاظ وزن ١٥ درصد و از حیث ارزش ١٦ درصد معادل ٦١٠ میلیون و ٤٤١ هزار و ٩٠ دلار رشد داشته است.

وی ابراز امیداوری کرد که با بهره برداری از فازهای جدید پارس جنوبی و مجتمع های پتروشیمی در حال توسعه، میزان صادرات بزودی رشد قابل توجهی یابد.

براساس این گزارش، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول،میعانات گازی، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول از مهمترین محصولات صادراتی منطقه ویژه پارس است.