توافق نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت ایرلیکوئید برای ایجاد لیسانس مشترک فرایند تولید پروپیلن از متانول و مهندسی پایه واحد ۵۰۰ هزار تن MTP امضا شد.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، توافق نامه همکاری شرکت ملی صنایع پتروشیمی و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با شرکت ایرلیکوئید برای ایجاد لیسانس مشترک فرایند تولید پروپیلن از متانول و مهندسی پایه واحد ۵۰۰ هزار تن MTP امروز چهارشنبه (۱۸ مردادماه) در حضور مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی و مدیران ارشد این شرکت اروپایی، به امضای اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و هلموت ماشکه مدیرعامل اجرایی شرکت ایرلیکوئید رسید.

اسماعیل قنبری مدیرعامل شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی چندی پیش با اشاره به گفتگوها با طرف های خارجی برای انتقال فناوری های حوزه پتروشیمی به شرط بومی سازی، گفت: با شرکت ایرلیکوئید مذاکراتی برای مشارکت در ساخت واحد ۵۰۰ هزار تنی پروپیلن از متانول آغاز کرده ایم.

وی با اشاره به این که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی مدلی جدید برای تعاملات داخلی و خارجی را طراحی کرده است، افزود: خرید فناوری از کشورهای خارجی همواره با انتقال فناوری و به شرط بومی سازی خواهد بود.

مدیرعامل این شرکت ادامه داد: با اجرای این مدل شاهد انتقال فناوری به کشور، فرار از خام فروشی، اشتغالزایی، اتصال صنایع بالادست، میان دست و پایین دست صنعت پتروشیمی و ایجاد ارزش افزوده در زنجیره پتروشیمی برای کشور خواهیم بود.