وزیر نفت ضمن اشاره به انجام کارهای درخشان در صنایع گاز و پتروشیمی کشور در سال‌های اخیر، اظهار کرد: ما ملت مقاومی هستیم و از تحریم‌ها سربلند بیرون می‌آییم؛ همانطور که در جنگ تحمیلی سرافراز بودیم.​

به گزارش خبرنگار، بیژن زنگنه صبح روز دوشنبه، ۲۲ بهمن‌ماه در حاشیه راهپیمایی ۲۲ بهمن و در چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: در این سال‌ها در بخش گاز و پتروشیمی کارهای درخشانی انجام دادیم و در دنیا بی‌نظیر بودیم و امیدواریم در آینده نیز این مسیر را ادامه دهیم.

وی درباره اقدام‌های وزارت نفت در برابر تحریم‌های ظالمانه آمریکا گفت: در جنگ طرح‌ها را نمی‌گویند تا دشمن بفهمد؛ ما نیز همه تلاش خود را می‌کنیم که با موفقیت دوران تحریم را سپری کنیم.

وزیر نفت با بیان اینکه تحریم مسائل و مشکلاتی برای مردم و مسئولان به وجود می‌آورد، اظهار کرد: همه تلاش ما این است که مشکلات را کم کنیم و با توکل به خدا موفق باشیم.

زنگنه تصریح کرد: ما ملت مقاومی هستیم و از تحریم‌ها سربلند بیرون می‌آییم؛ همانطور که در جنگ تحمیلی سرافراز بودیم.

وی گفت: نسل دوم و سوم انقلاب، وظایف خود را می‌دانند که به راهپیمایی آمده‌اند؛ وظیفه همه ما این است که از دستاوردها، استقلال، آزادی، وحدت و یکپارچگی ملی و تمامیت ارضی خود دفاع کنیم.

وزیر نفت با اشاره به صحبت‌های دشمنان مبنی بر اینکه انقلاب اسلامی چهل سالگی خود را نخواهد دید، ادامه داد: این حرف‌ها را عده‌ای به آمریکایی‌ها القا می‌کنند، امیدوارم آمریکایی‌ها امروز بفهمند این حرف‌ها بی‌پایه‌‌ و اساس است و باید در مقابل عظمت ملت ما سر تسلیم و تعظیم فرود بیاورند.

زنگنه همچنین دهه پنجم انقلاب را برای صنعت نفت مبارک دانست.