رئيس‌ جمهوري با اشاره به بهره برداري از هفت فاز پاس جنوبي از زمان آغاز بكار دولت يازدهم و افزودن ۱۹۰ ميليون مترمكعب گاز شيرين براي مصارف خانگي و صنايع، گفت: برداشت نفت از ميدانهاي مشترك تا پايان امسال به روزانه ۲۳۰ هزار بشكه در روز و تا پايان دولت يازدهم به روزانه ۳۵۰ هزار بشكه مي رسد.
به گزارش خبرنگار شانا، دكتر حسن روحاني امروز (پنجشنبه، ۲۲ بهمن ماه) در اجتماع بزرگ مردم تهران در مراسم راهپيمايي ۲۲ بهمن گفت: در دو سال و نيم اخير با وجود ادامه تحريمها توانستيم  توليد گاز شيرين را براي مصارف خانگي مردم و صنايع ۱۹۰ ميليون مترمكعب در روز اضافه كنيم ضمن اين كه  هفت فاز پارس جنوبي را در اين مدت به بهره برداري رسانديم.newsfrm_etoolsfile_82ac1cd3-370d-4c5c-b76e-ad1bae76cf90209058_orig-07903b46-ebab-4757-b80b-b2454ee733d4
وي افزود: در دو و نيم سال اخير توانستيم در ميدانهاي مشترك نفتي كه تنها روزانه ۶۹ هزار بشكه نفت توليد مي شد، اين رقم را به روزانه ۱۱۰ هزار بشكه برسانيم كه تا پايان امسال اين مقدار به ۲۳۰ هزار بشكه در روز  و تا پايان اين دولت به ۳۵۰ هزار بشكه در روز خواهد رسيد و اين نشان از آمادگي مردم ايران براي پيشرفت كشور دارد.
رئيس جمهوري گفت: در زمينه انرژي مي بينيم كه درآمد ما از صنعت پتروشيمي بر پايه قيمتهاي سال ۹۰ در گذشته ۱۶ ميليارد دلار بود، در حالي كه امسال اين درآمد به ۱۸ ميليارد دلار و تا پايان دولت يازدهم اين مقدار به ۲۴ ميليارد دلار خواهد رسيد و اين بدان معناست كه كشور ما توان پيشرفت و قدرت بيشتر حتي در شرايط سخت را داشته است.
دكتر روحاني گفت: در زمينه توليد برق در دو سال و نيم گذشته به جايگاه نخست منطقه دست يافته ايم به طوري كه در اين دو سال و نيم پنج هزار مگاوات برق به توليد برق اضافه شده كه از ۶۹ هزار مگاوات به ۷۴ هزار مگاوات رسيده ايم و ۱۴ سد نيز تكميل شده و يك ميليون و ۹۰۰ هزار متر مكعب بر آبهاي پشت سدها  افزوده شده است.
رئيس جمهوري در سي و هفتمين بهار آزادي در جمع راهپيمايان يوم الله ۲۲ بهمن با اشاره به ضرورت حضور ميليوني در پاي صندوقهاي راي تاكيد كرد: هيچ كس نبايد با صندوقهاي راي قهر كند.
دكتر روحاني با بيان اين كه امروز همه بايد براي ساختن ايران متحد شويم، گفت: سي و هفت سال پيش در چنين ايامي قيام مردم ايران براي به دست گرفتن سرنوشت كشور به نتيجه رسيد.
وي با تبريك سي و هفتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران به ملت، رهبر معظم انقلاب و همه آزادي خواهان جهان و با سلام و درود به روان پاك بنيانگذار جمهوري اسلامي و شهيدان انقلاب اسلامي، دفاع مقدس و همچنين تحيت به محضر ولي عصر (عج) گفت: مردم صدها سال بود كه تحت نظام سلطه زندگي مي كردند و فردي مستبد بر سرنوشت كشور حاكم بود و اين مردم با وجود نهضتها و قيامهاي متعدد از جمله قيام بزرگ مشروطه كه با موفقيتها و پيروزيهاي فراوان نيز همراه بود، نتوانسته بودند استبداد را از سر راه خود بردارند.
رئيس جمهوري با بيان اينكه دهها سال بود كه قدرتهاي خارجي و بويژه آمريكا بر سرنوشت مردم مسلط بودند، افزود : مردم ديگر تحمل استبداد و استعمار و سلطه خارجي را نداشتند و به دنبال آرمان استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي ايران بودند و در قالب همين سه شعار توانستند استقلال خود را به ست آورند و به سلطه خارجي پايان دهند و همچنين رهايي و آزادي را به دست آورند و در چارچوب اسلام و ارزشهاي ديني، نظامي را كه خواست مردم بود با رأي قاطع مردم برپا كنند.
دكتر روحاني افزود: گمان نمي كنم كه هيچ كس در اين مسئله ترديد داشته باشد كه اين حركت اجتماعي اگر از دل نهاد دين برآورده نمي شد و رهبري آن به عهده مرجع عاليقدر تقليد و رهبر مورد اعتماد مردم نمي بود، بسيج عمومي مردم اتفاق نمي افتاد.

مسئله مهم اخلاق است
رئيس جمهوري گفت: انقلاب اسلامي تنها يك انقلاب سياسي نيست گرچه با سياست تنگاتنگ آميخته است، اما مسئله مهم، اخلاق است و همواره اخلاق بر سياست مقدم بوده است.
دكتر روحاني افزود: اگر اسلام بدون تصوير جوانگرا و سازگار با  علم و دانش تبيين مي شد و دين و فرهنگ در كنار آرا قاطع قرار نمي گرفت، نمي توانست نظامي مورد تكيه مردم و مورد احترام جهانيان در اواخر قرن بيستم  قرار گيرد.
وي گفت: تركيبي كه امام راحل براي ما بيان كرد يعني جمهوريت و اسلاميت و فرمودند جمهوري اسلامي نه يك كلمه كم نه يك كلمه بيش، اگر چنين نبود  شاهد چنين تحول شگرفي  در جامعه خود نبوديم.
رئيس جمهوري افزود: مردم خواست  دهها ساله  خود را در كلام امام خميني (ره) و رهبري امام راحل متبلور ديدند، جهانيان در برابر اين انقلاب شكوهمند و بزرگ و مردمي بهت زده شدند و ديدند كه چگونه يك  رهبر ديني و معنوي اين همه مي تواند در جهان معاصر و در ميان مردم  كلامش صاحب نفوذ باشد.
دكتر روحاني تصريح كرد: امام خميني (ره)  با اخلاق اسلامي توانست  هنرمندانه  انقلاب را  از كنار نفرت و  انتقام عبور دهد و اگر اين كار هنرمندانه امام نبود  كشور ساليان دراز مبتلا به جنگ  داخلي مي شد.
وي گفت: اين  مردم بودند كه با راهبري امام و اخلاق اسلامي گل را بر لوله هاي تفنگ زدند و نشان دادند چگونه انقلاب جاذبه اي دارد كه مي تواند همه را در مسير حق و در مسير عدل جذب كند.
رئيس جمهوري افزود: انقلاب ما انقلاب اخلاقي، انقلاب مسالمت آميز، انقلابي بدون بداخلاقي و بدون خشونت بود، دين اسلام پيام آور عدالت، اعتدال، مهرباني و برادري براي همه مردم است.
دكتر روحاني گفت: البته مردم ما در دوران انقلاب اسلامي براي تثبيت انقلاب و سالهاي بعد در برابر تجاوز بيگانگان قربانيهاي فراواني را تقديم انقلاب كردند.

مردم بزرگ ما در برابر هيچ فشار و تهديدي تسليم نمي شوند
رئيس جمهوري اظهار كرد: كشورهايي كه ساليان دراز عادت كرده بودند با مردم به اصطلاح جهان سوم از ديد خودشان و حتي با مردم ايران با زبان زور سخن بگويند امروز پس از حدود ۴ دهه از پيروزي انقلاب به خوبي حس و اين مسئله را لمس كردند كه مردم بزرگ ما در برابر هيچ فشار و تهديدي تسليم نخواهند شد.
دكتر روحاني گفت: اين مردم غيور سرزمين ايران بودند كه در دفاع هشت ساله در برابر تجاوز بيگانگان به دنيا نشان دادند كه با استقامت و قدرت در برابر تجاوز مي ايستند و اين مردم بزرگ ما بودند كه در ۱۰ سال اخير در مقابل تحريمهاي بي سابقه بين المللي سرتسليم فرود نياوردند.
رئيس جمهوري گفت: امروز روزي است كه آنهايي كه يا به دليل كينه يا به دليل بدفهمي از حركت انقلابي مردم يا از روي بدخواهي در صدد وارد كردن فشار بر مردم ايران بودند امروز به خوبي در برابر عظمت مردم ايران سر فرود آورده اند و از اقدامهاي گذشته خود مأيوس هستند.
دكتر روحاني افزود: امروز با پيروزي بزرگ ملت ايران در توافق هسته اي همه جهانيان فهميدند كه اين ملت بزرگ و عظيم نه تنها در ميدان جنگ و دفاع مي تواند در برابر قدرتهاي جهان بايستد و آنها را وادار به شكست و سرافكندگي كند بلكه در عرصه ديپلماسي، منطق و استدلال نيز قدرت تفوق دارد و مي تواند حقوق ملي خود را بر كرسي بنشاند.
وي تصريح كرد: ملت ايران مي تواند با استدلال حقوقي و سياسي، انسجام و وحدت ملي در سايه هدايتهاي مقام معظم رهبري همه قطعنامه هاي ظالمانه شوراي امنيت عليه ملت ايران را از ميان ببرد و لغو كند همچنين همه قطعنامه هاي شوراي حكام را براي هميشه به تاريخ بسپارد و به جهانيان ثابت كند آنچه درباره مردم ايران مي گفتند كه ايران در پي تهديد كشورهاي منطقه است دروغ بوده است.

دوران پيشرفت همراه با عزت ملي ايرانيان آغاز شده است

رئيس جمهوري گفت: امروز دوران پيشرفت همراه با عزت ملي ايرانيان آغاز شده است.
دكتر روحاني افزود: آنچه جهانيان درباره ملت ايران مي گفتند كه آنها دنبال ساخت سلاح كشتار جمعي و هسته اي هستند بي پايه و اساس بوده و امروز شوراي حكام آژانس و سازمان ملل متحد و بالاتر از آنها افكار عمومي جهان پذيرفته است كه تبليغات صهيونيستها و استكبار جهاني و آمريكا عليه ايران دروغ و عاري از واقعيت بوده است.
وي افزود: مردم ايران مردمي صلح جو هستند كه براي صلح جهاني تلاش مي كنند و ما به حول و قوه الهي و با رهنمودهاي رهبر انقلاب اسلامي و با همدلي ملت توانستيم پروژه ايران هراسي را با شكست روبرو و دنيا را متوجه اين موضوع كنيم كه ايرانيان مردمي منطقي و دنبال زندگي مسالمت آميز در كنار مردم دوست و همسايه هستند و تهديداتي كه به ما نسبت مي دادند بي اساس بوده است.
دكتر روحاني تصريح كرد: در شرايطي قرار گرفته ايم كه دوران ۳۷ ساله تثبيت انقلاب را به پايان برده ايم و بايد دوران پيشرفت همراه با عزت ملي آغاز شود و امروز روزي است كه پس از ۳۷ سال قدرتهاي جهاني به خوبي فهميدند دولت ايران دولتي موقت و قابل انزوا نيست و ملت ايران هم ملتي نيست كه بتوان اراده آن را از صحنه هاي جهاني دور كرد.
رئيس جمهوري با بيان اين كه امروز همه دنيا و قدرتها به نحوي به اشتباههاي ۳۷ سال گذشته خود معترف هستند گفت: ‌امروز همه كشورها مايل به روابط خوب و تعامل با ملت بزرگ ايران هستند و شما ديديد كه ولاديمير پوتين، رئيس جمهوري روسيه به تهران آمد و با وي توافقهاي مهمي به تصويب رسانديم و رئيس جمهور چين نيز ماه گذشته به ايران آمد و توافقهاي مهمي براي همكاري ۲۵ ساله با اين كشور مهم آسيايي امضا شد.
روحاني با اشاره به سفر خود به ايتاليا و فرانسه و قراردادهاي مهم امضا شدهشده با اين دو كشور افزود: در اين سفر قراردادهاي مهمي به نفع ايران و براي پيشرفت كشور امضا كرديم و دنيا امروز فهميده كه زبان تهديد پايان يافته است.

بايد از سرمايه، دانش و فناوري جهان استفاده كنيم
رئيس جمهوري با اشاره به جايگاه رفيع ملت ايران گفت: دنيا بايد با ملت ايران با زبان تعظيم و تكريم سخن بگويد.
دكتر روحاني با بيان اين كه هدف ما ساختن ايراني آباد و پيشرفته است و اين كار در صورت انزوا ممكن نيست افزود: بايد از سرمايه، دانش و فناوري جهان استفاده كنيم هر چند مردم ما داراي علم، فرهنگ و اراده براي تلاش و كوشش هستند.
وي گفت: ما امروز مي توانيم بهترين محصولات صنعتي را بسازيم و در جهان عرضه و با دنيا رقابت كنيم.
دكتر روحاني با تاكيد بر اينكه مردم ايران مستحق ناوگان كهنه و فرسوده ريلي، هوايي و زميني نيست افزود: مردم ايران مستحق استفاده از بهترين ناوگان ريلي، هوايي و زميني هستند و به حول و قوه الهي با كمك و حضور مردم، ايران آباد و سرافراز را بهتر از گذشته با كمك اقتصاد مقاومتي خواهيم ساخت.
وي گفت: ما با جمعيت ۸۰ ميليوني و مردمي تحصيل كرده و جوانان غيور و فارغ التحصيل از دانشگاههاي قوي مي توانيم در اقتصاد و صنعت با دنيا رقابت كنيم.
رئيس جمهوري تاكيد كرد: امروز شرايط بين المللي براي مشاركت و همكاري با مردم ايران و كار و فعاليت مشترك آماده است و ما اين راه را به حول و قوه الهي ادامه خواهيم داد.

براي توسعه و پيشرفت كشور نياز به اجماع داخلي و برجام ۲ داريم
رئيس جمهوري گفت: امروز روز تقابل جناح ها و احزاب با يكديگر نيست، امروز همه بايد متحد شويم  و دست به دست هم دهيم.
دكتر روحاني در جمع راهپيمايان يوم الله  ۲۲ بهمن افزود: امروز هر گونه تقابل و منازعه خلاف مصالح و منافع ملي ماست زيرا ما براي توسعه و پيشرفت كشور نياز به اجماع داخلي و برجام ۲ داريم و همه بايد براي ساختن ايران يك اقدام مشترك  ملي انجام دهيم.
وي گفت: هوش و توان ملت ما، تحصيلات جوانان ما، امكانات مادي و طبيعي كشور ما  همه و همه  مي تواند ما را به خوبي به عرش پيشرفت و سرافرازي در زندگي مادي و معنوني برساند.

بهره گيري از سرمايه هاي خارجي در كنار سرمايه هاي داخلي براي تحقق رشد ۸ درصدي
رئيس جمهوري افزود: شما ديديد در برنامه پنج ساله ششم رهبر معظم انقلاب  دستور دادند كه ما بايد به رشد هشت درصدي برسيم و اگر بناست به رشد هشت درصدي برسيم بايد همه سرمايه داخلي ما در اين زمينه  فعال شود و افزون بر آن به ۳۰ تا ۵۰ ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي در سال نياز داريم و اين كار امكان پذير است و دليلش تحولاتي است كه  در اين دو، سه ساله اخير در كشورمان شاهد بوديم.

در همه زمينه ها قدرت حركت را براي ايجاد شرايط نوين در كشور داريم
رئيس جمهوري گفت: در اين دو سال و نيم ۲۷۰ هزار هكتار زمينهاي كشاورزي را به شبكه آبياري مدرن تجهيز كرده ايم.
وي افزود: زمينهاي كشاورزي را به شبكه آبياري مدرن و نوين مجهز كرده ايم به طوري كه در اين دو سال و نيم ۲۷۰ هزار هكتار زمينهاي كشاورزي را مجهز به آبياري مدرن كرده ايم به مقدار ۲۰ درصد آنچه كه از اول انقلاب تاكنون انجام گرفته بود.
دكتر روحاني گفت: ما مي توانيم در بخشهاي مختلف به نقطه اي برسيم كه به خود متكي باشيم در زمينه مواد غذايي و محصولات كشاورزي تراز تجاري ما منهاي ۱/۸  بوده يعني ۸ ميليارد و ۱۰۰ ميليون دلار ما مي بايست مواد غذايي از خارج بخريم كه اين رقم پارسال به منهاي ۴/ ۵ رسيد يعني حدود سه ميليارد دلار صرفه جويي در زمينه مواد غذايي و كاهش واردات آن به مقدار ۳۰ درصد صورت گرفته است.
رئيس جمهوري گفت: اين بدان معناست كه ما در همه زمينه ها قدرت حركت براي ايجاد شرايط نوين در كشور را داريم.
سال آينده سال شكوفايي و پيشرفت ايران خواهد بود

رئيس جمهوري گفت: سال آينده سال شكوفايي و پيشرفت  ايران خواهد بود.
دكتر روحاني افزود: در شرايط سخت كنوني ما تلاش كرديم شرايط بهتري براي زندگي و سلامت مردم ايجاد كنيم و ۱۱ ميليون نفر را تحت پوشش بيمه سلامت قرار داديم و سال آينده تصميم داريم وضع بازنشستگاني را كه حقوقشان كمتر از يك ميليون و ۵۰۰ هزار تومان است بهبود بخشيم و آنها شاهد رفاه بهتري خواهند بود ضمن اين كه وجوه بازنشستگان و فرهنگيان را پرداخت خواهيم كرد.
وي همچنين با اشاره به در پيش بودن انتخابات هفتم اسفند گفت: هفتم اسفند دو انتخابات سرنوشت ساز پيش رو داريم، زيرا انقلاب ما انقلاب ميدان دادن به زن و مرد و پير و جوان و بويژه جوانان عزيز بود و امام انقلاب ما را بر اساس آزادي، آراي مردم، اخلاق، اسلام و قانونمداري ايجاد كرد.
روحاني افزود: انقلاب اسلامي متعلق به همه مردم است و تعلق به جناح و حزب خاصي ندارد و در ذيل ايران و اسلام و اخلاق و وحدت ملي تعريف مي شود.
وي تاكيد كرد: ميراث گرانبهاي انقلاب تعلق به جناح خاصي ندارد و متعلق به مردم بزرگ ايران است و انقلاب ما بازگشت به اخلاق بود.
رئيس جمهوري با تاكيد بر اين كه در بهار سي و هشتم انقلاب اسلامي دوباره بايد شاهد بازگشت به اخلاق باشيم، گفت: در ۳۷ سال گذشته چگونه توانستيم مقابل مشكلات ايستادگي كنيم؟ زيرا به عزت واقعي بازگشتيم و در سايه وحدت و يكپارچگي و در سايه اسلام به اين دستاوردها رسيديم.
وي افزود: سايه اسلام پناه همه ايرانيان و همه آناني است كه در كشور زندگي مي كنند و حتي اگر كسي مسلمان نباشد احساس مي كند كه اسلام پناه واقعي اوست.

بايد زبان انقلاب را روزآمد كنيم
رئيس جمهوري گفت: امروز وظيفه تك تك ما اين است كه از اين انقلاب شكوهمند و از آرمانهاي آن  به خوبي دفاع كنيم، بين انقلاب و اعتدال، بين انقلاب و اصول، ميان انقلاب و اصلاح فاصله اي وجود ندارد و اصولگراي واقعي، اصلاح طلب واقعي، اعتدالي واقعي همه انقلابي هستند.
دكتر روحاني افزود: بايد زبان انقلاب را روزآمد كنيم، ما اهل گفتگو، اهل منطق، اهل مذاكره و اهل تفاهم هستيم، انقلابي در عصر ما يعني اهل مشاركت، انقلابي يعني اهل مدارا  ،انقلابي يعني اهل مقاومت و انقلابي يعني بتواند در بازار جهان  كالاي كشورش قدرت رقابت داشته باشد.
وي ادامه داد: انقلابي يعني اهل اميد، انقلابي يعني اهل نشاط، انقلابي يعني اهل سازندگي و انقلابي امروز مي خواهد ايران را بسازد و  انقلابي امروز مي خواهد به ايران  منزلت بيشتر بدهد.
رئيس جمهوري گفت: انقلابي امروز مي خواهد چهره رحماني و انساني اسلام را به جهانيان معرفي كند و انقلابي ما مي خواهد به دنيا بگويد آناني كه در منطقه به دروغ دم از اسلام مي زنند و به كشتار مردم مي پردازند آنها نه مسلمانند و نه انقلابي  هستند.
دكتر روحاني افزود: هر كس امروز  خطري از كشور دور كند او انقلابي است.

هركس براي براي وحد ايران تلاش كند انقلابي است
وي ادامه داد: هركسي امروز براي پيشرفت كشور گامي بردارد، او انقلابي است، هر كس  امروز براي وحدت ايران تلاش كند او انقلابي است.
رئيس جمهوري گفت: امروز بايد با يك اقدام مشترك ملي براي وحدت، آشتي ملي و اقدام ملي با اراده انقلابي و با هدايتهاي مقام معظم رهبري كار را به پيش ببريم.
دكتر روحاني افزود: انتخابات پيش رو مصداقي از همان گفتگوي ملي است، انقلاب ما پاي  صندوق آرا تبلور مي يابد.

هيچ كس نبايد با صندوقهاي راي قهر كند

رئيس جمهوري با اشاره به ضرورت حضور ميليوني در پاي صندوقهاي راي گفت: انقلاب اسلامي پاي صندوقهاي راي تبلور مي يابد و امام ما پس از ۴۷ روز، ما را پاي صندوقهاي راي فراخواند و ما همگي به جمهوري اسلامي راي داديم.
دكتر روحاني در ادامه سخنانش در مراسم ۲۲ بهمن با بيان اين كه مقاومت و اقتدار ما در سايه مشاركت ملت است و هيچكس نبايد با صندوقهاي راي قهر كند تاكيد كرد: همه مردم بايد پاي صندوقها بشتابند همانطور كه رهبري معظم دعوت كردند، بر فرض اگر كسي به نظام و حكومت نيز نقدي دارد نبايد با صندوقهاي راي قهر كند و به طور حتم بايد پاي صندوق راي حاضر شود.
وي گفت: صندوق راي حق الناس است و لازمه احترام به سرمايه اجتماعي ما، حضور در پاي صندوقهاي راي است و اگر كسي گله اي دارد و يا شهروند يا جريان سياسي ناملايماتي ديده است، بايد فعالانه پاي صندوقهاي راي بيايد.
رئيس جمهوري با بيان اين كه امروز حضور شما در پاي صندوقهاي راي حرف آخر را خواهد زد گفت: حضور در پاي صندوقهاي راي در ايران، در منطقه و جهان تاثيرگذار است و راي شهروندان ما اعم از زن و مرد و پير و جوان، دختر و پسر و اقوام مختلف راهگشا براي ما در منطقه و جهان است.
وي افزود : راي شما در هفتم اسفند راي به اميد، عقلانيت، قانون و دفاع از حقوق ملت ايران است راي هفتم اسفند ملت ايران راي به ساخت ايران عزيز بر پايه گفتگو و اعتماد است، راي ما نه به آنهايي است كه مي خواهند به قانون پشت كنند و نه گفتن به منازعه است.
رئيس جمهوري گفت: راي ما اميد و ايران آباد و آزاد است، ما ايران را خواهيم ساخت و عظمت اين ملت و همچنين عظمت ملي اين كشور را با هماهنگي، اتحاد و وحدت به نقطه مطلوبش خواهيم رساند.

به نقل از شرکت بهینه سازی مصرف سوخت