معاون امور بین‎الملل و بازرگانی وزیر نفت از مذاکره با شرکت‎های بزرگ بین‎المللی برای حضور در صنعت نفت ایران خبر داد و گفت: پروژه‎های نفتی ایران در فضای رقابتی به شرکت‎ها سپرده می شود.
امیرحسین زمانی‎نیا که برای شرکت در چهارمین اجلاس بین‎المللی سالانه نفتی به مسکو سفر کرده است، در جمع خبرنگاران گفت: شرکت‎های بزرگ بین‎المللی در فضای رقابتی برای حضور در صنعت نفت ایران مذاکره می کنند.

وی با بیان این که برنامه‎های زیادی برای توسعه صنعت نفت ایران وجود دارد، تصریح کرد: همسو با این موضوع، مذاکراتی با چندین شرکت روسی علاقمند به همکاری با ایران در بخش انرژی انجام شده است.

زمانی‎نیا، افق امضای قراردادهای اولیه با شرکت‎های خارجی را تا پایان امسال بسیار روشن دانست و افزود: هیئتی از گازپروم قرار است هفته اول ماه آینده میلادی (١١ تا ١٦ آذر) به تهران سفر کند.

براساس گزارش ایرنا، در چهارمین اجلاس بین‎المللی سالانه نفتی در مسکو با محور استخراج، تولید و فناوری‎ها؛ مقام‎ها و کارشناسان ارشد از کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران، مسائل مختلف در این حوزه را بررسی کردند و در حاشیه آن نیز مذاکرات دو جانبه انجام دادند.