رئیس پژوهشگاه صنعت نفت بر ضرورت به‌کارگیری نیروهای جوان و خلاق در صنعت نفت تاکید کرد و گفت: صنعت نفت در کشور باید به یک صنعت تراز اول جهانی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار به نقل از پژوهشگاه صنعت نفت، جعفر توفیقی دیروز (یکشنبه، ۳۰ دی‎ماه) در افتتاحیه چهارمین گردهمایی سالانه جوانان ایران در شورای جهانی نفت به اهمیت و جایگاه صنعت نفت در کشور اشاره کرد و گفت: صنعت نفت ایران در دهه‌های متمادی توانسته خدمات گسترده‌ای را در حوزه‌های اقتصادی، علمی و فنی ارائه کند و به نوعی تکیه‌گاه اقتصاد کشور است.

وی با بیان این‌که صنعت نفت ایران با ویژگی‌های جهانی از نظر صنعتی، علمی و فناوری فاصله دارد، افزود: همواره باید تلاش کرد که این فاصله‌ها جبران و صنعت نفت ایران به یک صنعت در تراز جهانی تبدیل شود، این موضوع مستلزم آن است که بتوانیم از نیرو‌های جوان، خلاق و با ایده‌های بسیار نو در این صنعت بهره‌مند شویم.

رئیس پژوهشگاه صنعت نفت تصریح کرد: حضور کمیته جوانان ایران در شورای جهانی نفت، فرصت مناسبی را ایجاد می‌کند که بتوانیم به شبکه‌های جهانی متصل شویم و از ایده‌های متنوع و خلاقانه جوانان استفاده حداکثری را داشته باشیم.

توفیقی افزود: پژوهشگاه آمادگی دارد که با برخورداری از نیرو‌های توانمند و همچنین زیر‌ساخت‌های علمی و فنی بسیار پیشرفته موجود، حمایت‌های مختلفی را از جوانان داشته باشد.

وی تاسیس مرکز نوآوری در پژوهشگاه صنعت نفت را یکی از اقدام‎های اخیر این مجموعه در این حوزه دانست و گفت: این مرکز این زمینه را ایجاد می‌کند تا پژوهشگاه بتواند افزون بر ظرفیت‌های خود، ظرفیت‌های جدیدی از جوانان با استعداد کشور و کارآفرینان توانمند را در این مرکز جذب و از طریق شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان، دانش و فناوری‌های جدیدی را ابداع کند و در صنعت نفت به عنوان یکی از صنایع راهبردی کشور توسعه دهد.

توفیقی در پایان اظهار کرد: با استفاده از این روش‌ها می‌توانیم به صنعت عظیم نفت کمک کنیم و استاندارد‌های آن را نیز افزایش دهیم و از این دارایی موجود در کشور، ارزش افزوده بیشتری را خلق کنیم و به یک صنعت رقابتی در دنیا تبدیل شویم.