رئیس جمهوری با بیان این‌که هم‌اکنون گازوئیل صادر می‌کنیم و در حال حرکت به سمت خودکفایی در تولید بنزین هستیم، گفت: دولت در طول چهار سال معادل همه سال‌های گذشته در پروژه‌های مختلف میدان مشترک پارس جنوبی کار کرده‌ است.
به گزارش خبرنگار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر حسن روحانی، امروز (دوشنبه، ۱۱ دی‌ماه) در جلسه‌ای با رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی گفت: وضع روستاهای ما از لحاظ برق، آب، گاز و بهداشت را با ۵ یا ۱۰ سال پیش مقایسه کنید تا ببینید که تحول بسیار بزرگی در کشور رخ داده است.

وی افزود: خودکفایی در تولید گندم، گازوئیل و صادرات گازوئیل داریم و به سمت خودکفایی در تولید بنزین می‌رویم که کار عظیمی است، در پارس جنوبی، در طول ۴ سال معادل همه سال‌های قبل کار کرده‌ایم، فازهای ۱۰ و ۱۱ پارس جنوبی را به ثمر رساندیم که کار بسیار عظیم و بزرگی است.

رئیس جمهوری تصریح کرد: پارسال کمبود گاز نداشتیم، برای نخستین بار وقتی کشور ترکمنستان گاز را بر روی قطع کرد، برای ما مشکل ایجاد نکرد، این برای ما افتخار است، در گذشته که این کشور گاز را قطع کرد، ما ناچار شدیم پول کلانی بدهیم برای این‌که دوباره وصل شود و افزایش قیمت را نیز پذیرفتیم، اما این بار قبول نکرده و بی‌اعتنایی کردیم و آنها خود پس از ۱۵ روز ناچار شدند که گاز را وصل کنند.

روحانی عنوان کرد: در قدیم مجلس می‌گفت که دولت باید شهامت به خرج دهد، وقتی انجام نمی‌دهیم می‌گویند دولت شهامت این کار را ندارد که معضل را حل کند و می‌ترسد، خیلی از کارهایی که می‌خواهیم انجام دهیم ممکن است عده‌ای موافق نباشند و عده‌ای مخالف باشند، مگر شما در قانون نگفتید که حامل‌های انرژی چگونه باید اصلاح شود؟ قانون خودتان است.

رئیس جمهوری با بیان این‌که مجلس اگر منابع بهتری دارد، آنها را اعلام کند و ما در این موضوع بحثی نداریم، گفت: آلودگی هوا را چه کار می‌خواهید بکنید؟ آلودگی باشد یا نباشد؟ نمی‌توانید در قیمت‌ها اصلا دست نبرید و بگویید آلودگی حل شود.

در این جلسه که با هدف افزایش تعامل و همکاری دولت و مجلس و بررسی مسائل و موضوع‌های کلان کشور به‌ویژه موضوع‌های مرتبط با نحوه اجرای احکام برنامه ششم توسعه و قانون بودجه سال ۹۷ و حوزه‌های فعالیت تخصصی هر یک از کمیسیون‌های مجلس برگزار شد، رؤسای کمیسیون‌ها به بیان دیدگاه‌ها تخصصی خود در بخش‌های مختلف به منظور بهبود شرایط در حوزه مسائل اقتصادی و معیشتی کشور و مردم پرداختند.