مصرف بنزین موتور و سوپر در هشت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ٤,٢ و ٣٣ درصد افزایش یافت.
مجتبی سرداری، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهار محال و بختیاری، به خبرنگار گفت: در این بازه زمانی بیش از ١٧٦ میلیون و ٨٤١ هزار لیتر بنزین موتور و بیش از چهار میلیون و ٨١٦ هزار لیتر بنزین سوپر در مجاری عرضه سوخت منطقه چهارمحال و بختیاری عرضه شده است.

به گفته وی، دلیل عمده این افزایش مصرف بنزین سوپر فعالیت دوباره سه جایگاه پاسارگاد، گهرو و فرادنبه و راه‌اندازی جایگاه نگین و از سویی افزوده شدن بر تعداد خودروها در استان است.

مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهار محال و بختیاری ادامه داد: با کاهش ٢٤,٤ درصدی مصرف نفت سفید در منطقه بیش از ٩ میلیون و ٤٦٦ هزار لیتر نفت سفید در هشت ماهه امسال در سطح استان به فروش رسید.

وی اعلام کرد: گازرسانی به روستاهای سخت‌گذر از سوی شرکت گاز استان، تلاش مسئولان و کارشناسان شرکت در ترغیب مصرف‌کنندگان به مصرف گاز طبیعی شهری و بررسی و نظارت مسئولان شرکت بر تبدیل سوخت سبب صرفه‌جویی نفت سفید در منطقه شده است.

سرداری گفت: در این بازه زمانی ٢ میلیون و ٣٤٥ هزار لیتر نفت کوره در استان مصرف شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال مصرف این فرآورده کاهشی بیش از ٤٦ درصد داشته است.

وی افزود: ١٦٣ میلیون و ٥٢١ هزار لیتر نفت‌گاز در هشت ماهه امسال در سطح استان مصرف شده است که در مقایسه با پارسال کاهشی بیش از ٤ درصد را نشان می دهد.

به گفته مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه چهار محال و بختیاری، مهمترین دلیل کاهش این فرآورده، اجرای طرح عرضه سوخت نفت‌گاز به خودروهای برون و درون‌شهری بر اساس پیمایش در استان بوده است.

سرداری در پایان از افتتاح جایگاه تک منظوره سوخت مایع نسیم بختیاری واقع در سه راه کوشکی شهرستان لردگان در آینده نزدیک خبر داد.