وزیر نفت عصر امروز (چهارشنبه، یکم شهریورماه) عازم اهواز شد تا ضمن دیدار با مدیران شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، در نخستین روز هفته دولت (فردا، پنجشنبه) در جمع مدیران استان خوزستان نیز حضور یابد.

به گزارش خبرنگار، مهندس بیژن زنگنه در این سفر ۲۴ ساعته قرار است، امشب با مدیران مناطق نفتخیز جنوب دیدار و گفتگو کند و فردا (۲ شهریورماه) در جلسه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی و جلسه با فعالان اقتصادی و نمایندگان استان خوزستان حضور یابد، وزیر نفت پارسال هم به مناسبت هفته دولت به استان خوزستان سفر کرده بود.

وی در سفر هشت شهریورماه پارسال به خوزستان تاکید کرده بود: «ایران به برکت وجود مقام معظم رهبری، فداکاری‌های نیروهای امنیتی و نظامی، امن‎ترین کشور منطقه است و ما باید قدر این امنیت را بدانیم.»

وزیر نفت همچنین در سفر پارسال خود با بیان این که خوزستان در شاخه‌های مختلفی توسعه یافته است و این استان تنها به فعالیت‌های نفتی خلاصه نمی‌شود، تصریح کرده بود: خوزستان یکی از مستعدترین استان‌ها در ساخت قطعات و تجهیزات است و در این زمینه حتی جایگاه این استان از اصفهان هم بالاترست و تنها شرکت‌های فعال در تهران توان رقابت با این سازندگان را دارند.

غلامرضا شریعتی، استاندار خوزستان نیز در آن سفر بر ضرورت جذب سرمایه خارجی در خوزستان تاکید کرده و گفته بود: فرهنگ استقبال از سرمایه گذار باید در خوزستان نهادینه شود؛ عده ای در این استان به سرمایه گذار روی خوش نشان نمی دهند که باید در این زمینه بازنگری کنند.

وی عنوان کرده بود: توسعه استان خوزستان منوط به تلاش برای ماندگاری سرمایه گذاران در خوزستان است و کسانی که مانع می شوند در زمره مخالفان توسعه استان به شمار می آیند.