مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، از بهره‌برداری خط لوله ١٤ اینچ انتقال فرآورده به نیروگاه چابهار خبرداد.
حمید شریف رازی به خبرنگار گفت: از روز(دوشنبه، ١٥ آذرماه) با بهره‌برداری از خط لوله چابهار، نیروگاه چابهار سوخت «نفت‎گاز» دریافت می‌کند.

وی افزود: پروژه ساخت ٢٠ کیلومتر خط لوله ١٤ اینچ انتقال فرآورده به نیروگاه چابهار که از سال ٩٣ آغاز شده بود، امروز به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران ادامه داد: نیروگاه چابهار با احداث و بهره‌برداری از این خط لوله روزانه به‎طور میانگین یک میلیون و ٣٠٠ هزار لیتر نفت‌گاز برای تامین سوخت دریافت خواهد کرد.

وی اعلام کرد: پروژه ساخت خط لوله سوخت‌رسانی به نیروگاه چابهار با ایجاد تاسیسات جانبی یک تلمبه‌خانه واقع در محدوده شرقی انبار نفت چابهار، ترمینال واقع در محدوده شرقی مخازن نیروگاه چابهار و تمهیدات مقاوم‌سازی مسیر از سال ٩٣ شروع و پایان آبان‌ماه به اتمام رسید.

به گفته شریف رازی، احداث و بهره‌برداری از این محور انتقال سوخت برای انتقال نفت‌گاز به نیروگاه چابهار به حذف تردد بیش از ١٠٠ کامیونت نفتکش از سطح شهر، کاهش حوادث ناشی از تصادفات درون‌‎شهری و جاده‌ای و سوخت‌رسانی ایمن به نیروگاه انجامید.

وی اعلام کرد: تداوم در عملیات سوخت‌رسانی و در نتیجه کاهش احتمال قطعی برق در منطقه عمومی چابهار از جمله دستاوردهای ساخت این خط لوله انتقال به شمار می آید.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران، مجموع ظرفیت انتقال این خط لوله روزانه ٤٠٠ مترمکعب بر ساعت اعلام کرد و افزود: این پروژه با سرمایه‌گذاری ٤٠٠ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.