سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری از حفر و تکمیل ۱۰۵ حلقه چاه‎ نفت و گاز در ۹ ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت ملی حفاری ایران، محمد آل‎خمیس در این باره توضیح داد: متخصصان و کارکنان عملیاتی شرکت ملی حفاری ایران موفق به ثبت ۱۴۲ هزار و ۴۵۰ متر حفاری در بخش‎های خشکی و دریا شدند.

وی افزود: از تعداد چاه‎های حفر شده، ۴۷ حلقه توسعه‎ای و ۵۸ حلقه تعمیری است که ۷۳ حلقه آن در گستره عملیاتی شرکت ملی مناطق نفت‎خیز جنوب و دو حلقه در حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی ایران حفر و تکمیل شده است.

آل‎خمیس گفت: ۶ حلقه چاه در مناطق عملیاتی شرکت نفت فلات قاره، ۱۴ حلقه در طرح‎های توسعه‎ای شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) و ۱۰ حلقه در قالب پروژه‎ای حفاری و تکمیل شد.

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران اظهار کرد: از مجموع تعداد چاه‎ها و متراژ حفاری، هفت حلقه چاه و ۱۵ هزار و ۵۵۱ متر حفاری در آذرماه انجام شده است.

وی افزود: در این مدت، عملیات حفاری دو حلقه چاه اکتشافی نیز با به‌کارگیری دکل‎های حفاری ۳۲ و ۳۳ فتح در دو منطقه خنج در استان فارس و شادگان در استان خوزستان آغاز شد و این در حالی است که هم‎اکنون دستگاه ۷۴ فتح برای حفر یک حلقه چاه اکتشافی دیگر برای مدیریت اکتشاف شرکت ملی نفت ایران آماده می‎شود.

آل‎خمیس گفت: به همت کارکنان این شرکت در بخش‎های عملیاتی، فنی و پشتیبانی در ۹ ماهه امسال، حفاری ۱۰ حلقه چاه، ۷۹ روز زودتر از برنامه پیش‎بینی شده از سوی کارفرما تکمیل شد که یک حلقه آن، آذرماه چهار روز جلوتر از برنامه تحقق یافت.

سرپرست معاونت عملیات حفاری شرکت ملی حفاری ایران تصریح کرد: هم‎اکنون ۷۲ دستگاه حفاری سبک، سنگین و فوق سنگین در مالکیت شرکت ملی حفاری است که از این تعداد ۶۹ دکل خشکی و سه دکل دریایی هستند.