معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به اهمیت مولفه زمان در مسیر پیشبرد اهداف صنعت نفت، بر ضرورت تسریع فرآیندهای تصمیم‌گیری در این صنعت تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار ، رکن الدین جوادی، روز (یکشنبه، ۱۳ اسفندماه) در آیین پایانی دومین کنگره و نمایشگاه بین‌المللی اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره و نمایشگاه بین المللی صنعت حفاری ایران، با بیان این مطلب افزود: امیدوارم گردهمایی‌هایی از این دست، زمینه لازم را برای بهره‌مندی حداکثری از دیدگاه‌های کارشناسان و متخصصان، تبادل افکار، خلق ایده‌های جدید و در نتیجه گرفتن تصمیم‌هایی کارآمدتر که عزت و آبادانی کشور را به همراه دارد، فراهم کنند.

وی برگزاری کنگره و نمایشگاه بین المللی صنعت حفاری ایران را فرصتی برای آشنایی بیشتر دست‌درکاران حرفه‌ای فعال در صنعت نفت و گاز کشور به‌ویژه صنعت حفاری عنوان کرد و گفت: بیش از یک سوم آنچه در صنعت نفت هزینه می‌شود، متعلق به صنعت حفاری است و این صنعت اهمیت ‌فوق‌العاده‌ای دارد.

معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزارت نفت با اشاره به نیاز مبرم کشور به توسعه میدان‌های نفت و گاز، بر اهمیت مقوله اکتشاف و تولید نیز که در این کنگره دنبال شد، تاکید کرد.

جوادی که دیروز (شنبه، ۱۲ اسفندماه) در این کنگره در یک نشست تخصصی با موضوع حکمرانی خوب در صنعت نفت و گاز ایران صحبت کرده بود، امروز نیز در اختتامیه به این موضوع اشاره کرد و اعمال حکمرانی خوب را در گرو تدوین سازوکارها، بازتعریف برخی مفاهیم و زمینه‌سازی‌های لازم دانست و ابراز امیدواری کرد که با فراهم شدن این الزام‌ها، در آینده شاهد حکمرانی مطلوبی در بخش بالادست صنعت نفت کشور باشیم.

دومین کنگره و نمایشگاه بین المللی اکتشاف و تولید و پنجمین کنگره و نمایشگاه بین المللی صنعت حفاری ایران، از روز گذشته (۱۲ اسفندماه) در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد و عصر امروز (۱۳ اسفندماه) به کار خود پایان داد.

رونمایی از سند نظام ارزیابی و رتبه بندی بالادست صنعت نفت ایران که به همت انجمن توانمندسازی دانش آموختگان صنعت نفت تدوین شده است، پایان بخش این کنگره دو روزه بود.