زنگنه در دیدار با وزیر انرژی آفریقای جنوبی: تهران خواهان گسترش همکاریها با پرتوریا در حوزه انرژی است.

 

وزیر نفت در دیدار با وزیر انرژی آفریقای جنوبی اظهار کرد: امیدواریم روابط ایران و آفریقای جنوبی در حوزه انرژی افزایش یابد.
به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه صبح شنبه (چهارم اردیبهشت ماه) در دیدار تینا جومت پترسون، وزیر انرژی آفریقای جنوبی ضمن خوش آمدگویی به وی ابراز امیدواری کرد: این ملاقات مقدمات خوبی را برای دیدار فردای رؤسای جمهوری دو کشور فراهم می کند.

وی با اشاره به گفتگوهای پیشین با وزیر انرژی آفریقای جنوبی برای توسعه روابط میان دو کشور تصریح کرد: اکنون با توجه به این که تحریمهای تحمیلی علیه ایران برداشته شده است، شرایط ایران نسبت به گذشته بسیار متفاوت است.

وزیر نفت با بیان این که آفریقای جنوبی یکی از خریداران مهم نفت ایران در گذشته بوده است، اظهار کرد: امیدوارم هرچه زودتر روابط تجاری میان دو کشور افزایش یابد.

زنگنه ادامه داد: امیدوارم خرید نفت آفریقای جنوبی از ایران افزای و همکاری شرکتهای دو طرف در حوزه انرژی افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار شانا، مذاکرات وزیر نفت و وزیر انرژی آفریقای جنوبی هم اکنون در محل ساختمان مرکزی وزارت نفت در حال برگزاری است.

آفریقای جنوبی تلاش می کند همانند بسیاری از کشورهای غربی پس از توافق جامع هسته ای وین و پیش از لغو تحریمهای ایران، زمینه های همکاری را با این کشور بررسی کند.

به نقل از خبرگذاری شانا