مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از تعمیر اساسی دو دستگاه سیار فرآورش نفت (MOT) و یک دستگاه سیار تفکیک‌گر (MOS) ازسوی متخصصان این شرکت برای نخستین‌ بار خبرداد.

 به گزارش خبرنگار  به نقل از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، غلامرضا مفیدی اعلام کرد: تعمیرات این دستگاه‌ها برای نخستین بار در این شرکت و با استفاده از نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات موجود با صرف حدود ۲۰ هزار نفر ساعت نیروی انسانی به مدت ۱۴۴ روز کاری انجام شد.

وی با اشاره به اینکه بالا بردن ضریب اطمینان استمرار تولید با ظرفیت حداکثری ناشی از تعمیرات اساسی دستگاه و نیز ارتقای ضریب ایمنی و رعایت الزامات زیست محیطی دستگاه فرآورش از دستاوردهای اصلی تعمیرات اساسی سه دستگاه سیار فرآورش است، گفت: در همین راستا از جمله کارهای مهم در این تعمیرات، به‌روزرسانی و پیکربندی سیستم‌های کنترل PLC، رفع اشکال و کالیبراسیون ادوات ابزاردقیق، تعمیر و تعویض راهرو و مسیرهای دسترسی به تجهیزات و ایجاد تمهید مناسب برای عبور و مرور بین تریلرها برای جلوگیری از سقوط و آسیب به کارکنان در حین تردد در مسیرهای مربوطه است.

مفیدی افزود: انجام ۶ فقره اصلاحیه فرآورشی برای ارتقای سطح تولید، تعمیر، بازسازی و تقویت شاسی با توجه به شناسایی درزهای ایجاد شده در بدنه تریلرهای حمل دستگاه فرآورش MOT2 همزمان با تعمیرات اساسی تجهیزات فرآورشی با همکاری مدیریت عملیات ترابری و پشتیبانی تولید شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، تعمیر و بازسازی همه ادوات برقی و تعمیر و سرویس تجهیزات و ادوات سیستم‌های هوای ابزار دقیق و مواد شیمیایی از دیگر فعالیت‌های انجام شده در حین تعمیرات بوده است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز کارون گفت: با اجرای تعمیرات اساسی این دستگاه‌ها و تمیز کاری همه مخازن و مسیرهای جریانی، ضمن بخارزنی آنها طبق دستورعمل‌های فرآورشی و بازرسی فنی، تعمیرات لازم روی تجهیزات مربوطه انجام و هم‌زمان در راستای خط مشی سازمان برای رعایت موارد ایمنی و الزام‌های زیست محیطی از هرگونه نشت مواد نفتی و آلودگی جلوگیری شد.

مفیدی اظهار کرد: دستگاه‌های MOT و MOS به منظور فرآورش نفت و گاز به‌صورت سیار از چاه‌های تعمیراتی یا توسعه‌ای استفاده می‌شوند و تفکیک ناخالصی‌های نفت تولیدی چاه‌ها و ارسال نفت تصفیه‌شده به واحد بهره‌برداری را انجام می‌دهند.