تزریق اتیلن به خط لوله اتیلن غرب از سوی پتروشیمی کاویان بدون وقفه ادامه دارد و مشکلی برای تامین نیاز مجتمع های واقع در مسیر این خط لوله وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار، رمضان اولادی از تزریق بدون وقفه اتیلن به خط لوله اتیلن غرب با وجود بارش برف و باران در کشور خبر داد و گفت: در شرایط نامناسب آب و هوایی نیز با مدیریت بدون وقفه اتیلن به خط لوله غرب تزریق می شود.

وی با اشاره به این‌که برای مدت کوتاهی یکی از واحدها دچار مشکل شد اما ارسال اتیلن به این خط لوله بدون وقفه صورت گرفت، تصریح کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده، خوراک مجتمع های واقع در مسیر خط لوله اتیلن غرب تامین می شود.

مدیرعامل پتروشیمی کاویان افزود: مقدار تزریق اتیلن به خط اتیلن غرب کاهش پیدا نکرده است و همچنان بدون وقفه ۱۵۰ تن در ساعت اتیلن به خط تزریق می شود.

ساخت خط لوله اتیلن غرب با مصوبه هیئت وزیران در سال ١٣٨١ با هدف توسعه مناطق کمتر توسعه یافته آغاز شد که این خط لوله از مبدا پارس جنوبی تا استان های آذربایجان غربی و شرقی امتداد دارد.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده پتروشیمی کاویان، اتان دریافتی از پارس جنوبی را به اتیلن تبدیل کرده و به خط لوله اتیلن غرب تزریق می کند که این اتیلن با عبور از ١١ استان، خوراک ١٢ مجتمع پتروشیمی ساخته شده یا در حال ساخت با سرمایه گذاری ٨,٥ میلیارد دلاری را تامین خواهد کرد.

خط لوله اتیلن غرب خوراک مجتمع های پتروشیمی واقع در استان های خوزستان، فارس، لرستان، کهکیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری، کردستان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و شرقی، ایلام و همدان را تامین می کند.