رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طبق گزارش دستگاه‌های تردد شمار در چهار ماه نخست امسال، هر ساعت ۳۶۵ دستگاه خودرو در راه‌های کشور تردد کرده‌اند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۰,۹ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرنگار، داود کشاورزیان، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مورد گفت: در مقایسه با چهار ماه نخست سال ۹۴ نیز آمار تردد وسایل نقلیه در راه‌های کشور ۱۴,۱ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بررسی آمار خودروهای پلاک شده در کشور با این آمارها همخوانی دارد و این نشان می‌دهد که تردد وسایل نقلیه در سطح راه‌های کشور به خصوص راه‌های شریانی روند رو به رشدی را طی می‌کند.

در این ارتباط بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران حوزه انرژی و خودرو معتقدند که افزایش سفرها و ترددهای جاده‌ای دلیل عمده افزایش مصرف بنزین بوده و مرتبط دانستن رشد مصرف این فرآورده با حذف سهمیه بندی، نادرست است.

کارشناسان معتقدند وقتی سفرهای تابستانی و تعداد خودروهای فعال در کشور افزایش می‌یابد به همان میزان نیز به مصرف بنزین افزوده می‌شود.

در این بین سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی نیز معتقد است که افزایش مصرف بنزین در کشور بیشتر تحت تاثیر ترددهای جاده‌ای است و با کاهش سفرهای تابستانی می‌توان انتظار کاهش مصرف و بازگشت مصرف بنزین به میزان میانگین گذشته را داشت.