مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در چارچوب قرارداد فروش گازهای همراه نفت به بخش خصوصی، تحویل روزانه سه میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت مجتمع پارسی کلاستر به شرکت سرمایه‌گذار آغاز شد.
به گزارش خبرنگار به نقل از شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، بیژن عالی‌پور افزود: این شرکت با توجه به سیاست‌های شرکت ملی نفت ایران و ضرورت حفاظت از محیط زیست، کاهش آلاینده‌ها و بهینه‌سازی تولید و مصرف انرژی، سال گذشته دو قرارداد فروش گازهای مشعل با سرمایه گذاران داخلی امضا کرد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت: در قالب این قراردادها، مقرر شد بخشی از گازهای همراه نفت واحدهای بهره‌برداری مارون ۳، مارون ۶، منصوری، کرنج و پارسی به منظور فرآوری و استفاده در تولید برق در اختیار این شرکت‎های ایرانی گذاشته شود.

عالی‌پور توضیح داد: با فراهم شدن مقدمات و احداث تأسیسات مورد نیاز در مجتمع پارسی – کلاستر، برنامه پیش‌راه‌اندازی تاسیسات فرآوری گاز مشعل در جوار این مجتمع به اتمام رسیده و با تحویل روزانه سه میلیون فوت مکعب گاز مشعل به تاسیسات شرکت سرمایه‌گذار در چارچوب قرارداد بین دو طرف، این پروژه وارد مرحله پیش‌راه‌اندازی شد.

وی حفظ منابع ملی و محیط زیست با جمع‌آوری و پیشگیری از هدرروی گازهای همراه نفت، بهینه‌سازی تولید و مصرف انرژی، بهره‌گیری از توان مالی و ظرفیت بخش غیردولتی در سرمایه‌گذاری‌های کلان و اشتغال‌زایی و کسب درآمد را از دستاوردهای این طرح عنوان کرد.

طرح فروش گازهای ارسالی به مشعل به بخش خصوصی با تضمین خرید محصول فرآوری شده یا برق تولیدی از نیروگاه‌های کوچک گازی، ابتکاری است که در میان‌مدت از سوزاندن گازهای همراه جلوگیری می‌کند و افزون بر آثار مثبت زیست‌محیطی، صرفه‌جویی قابل توجهی در زمینه نگهداری از منابع ارزشمند انرژی دارد. مسئولیت اجرای این طرح به عهده معاونت مدیریت تولید بهینه سازی مصرف انرژی مناطق نفتخیز جنوب است.