مشاور وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران بر پیگیری و تکمیل طرح‌های اولویت دار نظیر طرح کهاب، سامانه دیسپچینک، برندینگ و کاهش تولید مازوت در پالایشگاه‌‌های نفت کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار، عباس کاظمی امروز در آیین معارفه مدیرعامل جدید شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با اجرای طرح تخصیص گازوئیل به خودروهای سنگین براساس پیمایش از قاچاق ۶,۵ میلیون لیتر گازوئیل در بخش برون شهری و ۲.۵ میلیون لیتر در بخش درون شهری جلوگیری شد.

وی همچنین اظهار امیدواری کرد که طرح عرضه سوخت از طریق شرکت‌های صاحب صلاحیت به سرانجام برسد و شاهد اقدام‌های ثمربخشی در این زمینه باشیم.

وی با تاکید بر پیگیری دو طرح سامانه دیسپچینک و طرح کاهش، هدایت، انتقال و بازیافت بخارهای بنزین (کهاب) در شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی، گفت: در طرح کهاب که تعهد ما حفاظت محیط زیست است اقدام‌هایی انجام شده اما باید تکمیل شود.

مشاور وزیر نفت همچنین از اقدام شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت برای معکوس کردن برخی خطوط لوله انتقال نفت و فرآورده کشور قدردانی کرد.

کاظمی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در باره انتقال فرآورده با خط لوله گفت: با اجرای پروژه‌های احداث خطوط لوله انتقال فرآورده‌های نفتی از تردد حدود چهار هزار تانکر از سطح جاده‌های کشور جلوگیری شده است.

وی همچنین بر جدی گرفتن برگزاری دوره‌های آموزش عملی برای کارکنان و کاهش تولید مازوت در پالایشگاه‌های نفت کشور در دوره جدید تاکید کرد.

مشاور وزیر نفت از شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت به عنوان شرکتی که ۱۴ پالایشگاه در داخل و خارج کشور راه اندازی کرده است، به عنوان شرکتی قدرتمند نام برد و گفت: باید از ظرفیت‌های این شرکت بیشتر استفاده شود تا تجربه‌هایی نظیر پروژه پالایشی ستاره خلیج فارس تکرار نشود.