گروهی از مدیران شرکت های ایتالیایی در دیدار با مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در زیر ساخت های این منطقه با تمرکز بر پارس شمالی اعلام کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران،‏‏ مهدی یوسفی، مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در دیدار با هیاتی متشکل از مدیران شرکت های ایتالیایی با بیان برخی از فرصت های سرمایه گذاری در این منطقه، گفت: بر اساس آخرین برآوردها در حال حاضر ایران به عنوان بزرگ ترین دارنده ذخایر گاز جهان شناخته می شود که بر این اساس ذخایر گاز میدان مشترک پارس جنوبی مربوط به بخش ایران که از بزرگ ترین میدان های گازی جهان است ۶٫۸ درصد از کل ذخایر شناخته شده گاز تخمین زده می شود.

وی در ادامه با تاکید بر ظرفیت های سرمایه گذاری در این منطقه گفت: نزدیکی به خلیج فارس به عنوان آب راه بین المللی و تاثیر آن در تسهیل ورود و صدور کالا، مجتمع بزرگ بندری پارس،‏ اراضی مناسب و در دسترس بودن خوراک اصلی مجتمع های پتروشیمی از مهم ترین مزیت های سرمایه گذاری در این منطقه است که به جرات می توان گفت هیچ نقطه ای در جهان از چنین ظرفیت عظیمی که در مجاورت یکدیگر باشند، برخوردار نیست.

یوسفی افزود: توافق هسته ای دورنمای روشنی از حضور شرکت های معتبر جهانی برای سرمایه گذاری در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فراهم کرده است و خوشبختانه با درایت وزیر نفت دیپلماسی انرژی کشور به عنوان بازوی توانمند سیاست خارجی کشور هم اکنون نقشی تاثیر گذار در این زمینه ایفا می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، وی حضور شرکت های معتبر خارجی را زمینه ساز تسریع در توسعه زیر ساخت های پارس شمالی دانست و تصریح کرد: در جلسه با مدیران و مسئولان شرکت های ایتالیایی فرصتی فراهم شد تا ضمن معرفی ظرفیت های این منطقه بر همکاری ایران و ایتالیا پس از لغو تحریم ها در منطقه ویژه پارس تاکید شود که آن ها نیز علاقه مندی و آمادگی خود را برای احداث بندر در پارس شمالی اعلام کردند و قرار است موضوع های مطرح شده در این جلسه در یک کمیسیون مشترک بررسی و تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، هفته گذشته نمایندگان ۱۷۸ شرکت، ۲۰ انجمن و ۱۲ گروه بانکی مجموعا متشکل از ۳۷۰ نفر برای آغاز بزرگ ترین ماموریت اقتصادی ایتالیا در ایران وارد تهران شدند. هدف این هیات بزرگ اقتصادی ایتالیا در سفر به ایران، شناسایی و بررسی دورنمای واقعی همکاری های تجاری و صنعتی پس از لغو تحریم ها میان ایران و سیستم تولیدی ایتالیا است که قصد بازگشت به سطح گذشته مبادلات دوجانبه را دارد.
به نقل از شرکت ملی نفت ایران