میزگرد مشترک موسسه مطالعات بین‌المللی انرژی (IIES) و موسسه اقتصاد انرژی کره‌جنوبی (KEEI) با محور برنامه عملیاتی و سیاست‌های انرژی ۲ کشور برگزار شد.
محمدمتقی، معاون پژوهش موسسه بین‌المللی مطالعات انرژی در جریان برگزاری میزگرد تخصصی با حضور کارشناسان ارشد موسسه مطالعات انرژی و موسسه اقتصاد انرژی کره‌جنوبی به خبرنگار گفت: این میزگرد، سومین کارگاه مشترک موسسه مطالعات و موسسه اقتصاد انرژی کره است. این موسسه رتبه نخست در آسیا و دوازدهمین مجموعه جهان در حوزه مطالعات انرژی را دارد و تمرکز آن روی مطالعات راهبردی در حوزه اقتصاد انرژی و سیاست‌گذاری‌های کلان انرژی برای دولت کره است.

وی با اعلام این‌که این نشست در دو بخش تنظیم شد و در بخش نخست روی بهره‌وری و کارایی انرژی و برنامه‌های اقدامات اجرایی حوزه ملی دولت‌ها بود، افزود: در میان ارائه‌های این نشست، یکی از ارائه‌ها درباره برنامه عملیاتی و سیاست‌های انرژی کره در حوزه ملی و دومین ارائه از موسسه مطالعات بین المللی انرژی در بخش عرضه انرژی در کشور بود، زیرا موسسه مطالعات در حال الگوسازی این بخش است.

متقی گفت: در این جلسه یکی از اعضای تیم موسسه مطالعات اقتصاد انرژی کره درباره سیاست‌های انرژی در حوزه پایین‌دستی مصرف انرژی و بخش‌های مختلف تقاضای انرژی و جایگزینی انرژی‌های تجدیدپذیر با انرژی فسیلی صحبت کرد.

معاون پژوهش موسسه بین‌المللی مطالعات انرژی همچنین یادآور شد که در این جلسه همچنین درباره توانمندی و شرایط موجود کشور در حوزه گاز گزارشی ارائه شد و تصریح کردیم که در افق همکاری‌ها برای مشتریان گاز از جمله کره چه فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی وجود دارد و نمایندگان موسسه اقتصاد انرژی کره هم درباره ظرفیت مصرف در حوزه گاز طبیعی توضیحات و گزارش‌هایی ارائه کردند.

وی با اعلام این که این نشست‌ها در قالب تفاهم‌نامه مشترک با موسسه اقتصاد انرژی کره ادامه می‌یابد، گفت: در این نشست‌ها بیشتر به دنبال همفکری و همکاری در حوزه مطالعات راهبردی در حوزه انرژی هستیم. در عین حال ظرفیت هر دو طرف به هم معرفی می‌شود و نتایج را به طرف‌های دولتی و خصوصی فعال صنعت نفت که در ارتباط با موسسه مطالعات هستند، ارائه می‌دهیم.